Lugejad uutest rongidest: konditsioneer oli positiivne üllatus

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Möödunud esmaspäeval läks Balti jaamast esimesele reisile uus Stadler Flirt elektrirong. Kuu aja jooksul vahetatakse kõik vanad rongid selliste vastu välja.
Möödunud esmaspäeval läks Balti jaamast esimesele reisile uus Stadler Flirt elektrirong. Kuu aja jooksul vahetatakse kõik vanad rongid selliste vastu välja. Foto: Heiki Rebane/BNS

Ehkki lugejaid häirib uute rongide terav vile ning see, et sageli tuleb istuda seljaga sõidu suunas, siis tunduvad uued rongid mõnusad. Eriti kiideti seda, et uutes rongides on konditsioneer. Murelikuks tegi aga see, et kui rongis on palju rattaid, võib minna kitsaks.

Tarbija24 kutsus oma lugejaid üles jagama esmamuljeid uutest elektrirongidest. Lugeja Lumi kirjutas, konditsioneeri olemasolu rongis oli tõeliseks üllatuseks. Rongi astudes valmistus ta õhupuuduseks, mistõttu ei võtnud ta kaasa kampsunit. Sõites hakkas aga isegi veidi jahe.

Ka teine lugeja kiitis konditsioneeri olemasolu ning rongide vaiksemat ja sujuvamat liikumist. «Ja mis mulle peamine, saan oma lastega ka üksi ilusti rongile ega sõltu enam kaasreisijatest, kes vankrit tõsta aitaks,» lisas lugeja. Samas tõi ta välja, et esimesel sõidul oli lapsevankrite ja rataste üleküllus, mistõttu tuli vanker vahekäiku jätta. «Tagasisõidul ei leidnud mitu inimest oma rattale sobivat kohta. Kui eraldi kõik rattakohad üles lugeda, ei olegi nii vähe, kuid kui arvestada, et need samad rattakohad on samaaegselt ka lapsevankrite kohad ning ka ratta või vankriga reisijate istekohad.»

Lugeja nimega Traveller kirjutas, et tänu konditsioneerile ei olnud rongis liiga külm ega palav. Samas küsis ta, kas on õigustatud vagunivalgustuse kasutamine päevasel ajal.  

Rongisõitja nurises aga selle üle, et aknaalusel istmekohal puhus konditsioneer lagipähe. «Minu järeldus - mugavaks sõiduks pean hoolikalt kohta hakkama valima,» kirjutas Rongisõitja. Ta istus seljaga sõidu suunas. «Kuna see rong on madalam ning aknad asuvad madalamal, siis pidin kogu sõidu nägema kiirelt tagurpidi kulgevat rööpapaari. Vanal rongil on aknad kõrgemal ja neid tagurpidi kulgevaid rööpaid ei näe,» kurtis lugeja, kellel kippus süda pahaks minema.

Ka lugeja nimega Püsiklient tõi välja selle, et Tallinnast väljudes on rongiistmed enamasti seljaga sõidu suunas. «Istmed võiksid olla veidi teistsuguse kaldega, praegu on nad anatoomiliselt valed ja väsitavad,» lisas Püsiklient.

«Üks asi veel, vagunis võiks olla info selle kohta, kummale poole uksed avanevad, et teaks, kuhu ratast keerata. Näiteks Pääskülas võivad uksed avaneda nii paremale kui vasakule poole ja ennusta siis, kust maha saab,» lisas Sõitja.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles