Klienti häirib ID-kaarti kliendikaardina kasutava restorani teguviis

ID-kaardid.

FOTO: Aivar Aotäht / Sakala

Tarbija24 lugejal Kadril tekkis küsimus, kas teenindaja võib kliendikaardina kasutatava ID-kaardi endaga kassaarvuti juurde kaasa võtta. «Nii nagu ei tohi pangakaarte inimese silma alt ära viia, ei tohi minu teada ka ID-kaarte,» arvas lugeja.

«Näiteks toimib Kristiine keskuses asuvas DaVinci restoranis ID-kaart kliendikaardina ja iga kord, kui ma soodustust tahan, võtavad teenindajad ID-kaardi endaga kaasa ja registreerivad selle arvuti juures,» ütles lugeja, keda häirib eelkõige see, et võõras inimene tema ID-kaardiga laua juurest lihtsalt minema jalutab.  

Andmekaitse inspektsiooni nõunik Silver Sarapuu sõnul on ID-kaardi andmine klienditeenindaja kätte inimese vabatahtlik otsus. «Alternatiivina võib söögikoha klient minna koos klienditeenindajaga kassa juurde kaarti registreerima või näidata ID-kaarti klienditeenindajale ning paluda soodustus registreerida ilma kaarti kaasa võtmata,» soovitas Sarapuu.

Da Vinci tegevjuht Rain Uusküla sõnul on ID-kaardi lugeja arvutiga ühendatud ning soodustuse saamiseks peavad klienditeenindajad ID-kaardi viima kassa juurde, et see ostu sooritamisel registreerida. «Selleks sisestab klienditeenindaja kliendi ID-kaardi lugejasse ning kassaprogramm Compucash 4000 lisab soodustuse arvele. Seejärel viiakse ID-kaart tagasi kliendile koos arvega,» rääkis Uusküla, kelle sõnul ei saa ilma ID-kaardi registreerimiseta klient soodustust, kuna klienditeenindajatel puudub õigus seda käsitsi teha.

«Hetkel meile teadaolevalt ei paku juhtmevaba ID-kaardi lugejat Eestis ükski infotehnoloogia firma,» lisas Uusküla.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada
Tagasi üles
Back