Kurdid kliendid kaebavad Starbucksi kohtusse

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Starbucksi logo.
Starbucksi logo. Foto: Reuters / Scanpix

12-liikmeline igakuiselt kohtuv kurtide grupp («Deaf Chat Coffee») esitas hagi föderaalkohtusse, väites, et New Yorgis asuv Starbucks keeldus mitmeid grupiliikmeid teenindamast ning töötajad pilkasid neid nende kõne pärast.

Kurtide grupi poolt kohtule esitatud dokumentide kohaselt diskrimineerisid neid ettevõtte töötajad, kui keeldusid serveerimast kohvi, tegid nalja nende kõne üle, üritasid neid välja visata ning helistasid koguni politseisse, vahendab Medical Daily.

Hageja on kokku kogunud intsidendid möödunud aasta augustist kuni käesoleva aasta märtsini. 2012. aasta augustis ütles hageja Alar Roth, et Starbucksi töötaja teatas, et ta kõlab naljakalt. Roth teavitas intsidendist ka poejuhatajat, kuid viimane ei võtnud midagi ette.

2012. aasta detsembris ütles hageja Sean Finnerty, et kirjutas tellimissoovi paberile üles ja ulatas selle töötajale. Viimane aga keeldus teda teenindamast, kirjutades sellele samale paberile, et Starbucks ei teeninda kurte. Kohtudokumentide järgi tundis Finnerty end alandatuna, ta oli juhtunust vapustatud ja tundis vastikust.

Käesoleva aasta märtsis, kui aset leidis järjekordne grupikohtumine, kutsus poejuhataja politsei. Juhataja sõnul häirisid nad kohvipoes teisi kliente. Politsei tegi aga Starbucksile noomituse, et nad sellise asja pärast üldse helistasid ning vabandas kurtide külastajate ees.

Kaebajad võtsid e-maili teel ühendust nii Starbucksi tegevjuhi Howard Schultzi kui teiste juhtivate isikutega. Vastukirjas vabandati ja pakuti Starbucksi kinkekaarte. See neid aga ei rahuldanud.

Alandatud klientide sõnul peab ettevõte tõsiselt midagi diskrimineerimise vastu ette võtma. Nad tahavad, et Starbucks korraldaks uurimise ja kehtestaks sanktsioonid vastavate töötajate suhtes. Nende eesmärgiks on, et Starbucks kohtleks kõiki kurte lugupidamisega.

Starbucksi pressiesindaja Jamie Riley kinnitusel ettevõte uurib, kas väited on tõesed. «Starbucksis on igasugune diskrimineerimine lubamatu,» nentis Riley, ja lisas, et Starbucks võtab selliseid süüdistusi väga tõsiselt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles