Lasteriideid ostetakse tänapäeval toidupoest

Lasteriiete ostmine poes.

FOTO: Panther Media / Scanpix

Lasteriiete müük on Eestis kolinud suuresti supermarketisse ja nüüd müüakse neid kõrvuti leiva ja piimaga. Eesti tuntuima lasteriiete poe Lastemaailma pidaja Ingrid Tõniste aga kinnitab, et kvaliteetseid riideid sealt ei leia.

«Seoses jaeketi laienemisega ja uute Maxima XX super- ja hüpermarketite avamisega on lasteriiete müük kiiresti kasvanud. Tänavu esimeses kvartalis müüsime näiteks lasteriideid ligi kaks korda enam kui mullu samal perioodil,» rääkis Maxima pressiesindaja Erki Erilaid. Ta lisas, et kaasa aitas ka see, et poekett tõi turule oma kaubamärgi BASIC FORM lasteriided. Pea poole võrra on suurte poodide tulekuga  kasvanud ka lastejalatsite läbimüük.

Rimi on lasteriideid müünud kümmekond aastat ja poe pressiesindaja Katrin Batsi sõnul on see aina kasvanud. «Usume, et tänaseks on jaekett üsna tavapärane koht, kuhu tulla lastekaupu otsima. Kindlasti on selle põhjuseks soodsam hind, mida saame pakkuda tänu suurematele kaubamahtudele,» sõnas ta.

Prismas kasvas selle aasta esimese kolme kuuga lastejalatsite ja -rõivaste müük  umbes 14 protsenti. «Hüpermarketist riiete ostmine äärmiselt mugav, sest saab seda teha muude ostude kõrvalt,» selgitas kasvavaid müüginumbreid Prisma lasteriiete ostukoordinaator Marju Muts.

Selver on müünud lasteriideid 15 aastat ja selle aja jooksul on palju muutunud nii riiete kui ka jalatsite sortiment. «Seda ei mõjuta üksnes trendide vaheldumine, vaid ka ostujõu kõikumine ning klientide ootused,» tõdes Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Ta selgitas, et majanduskasvu ajal eelistatakse pigem kallimaid brändiriideid ning languse ajal saavad olulisemaks praktilisus ja odavus.

«Odavamaid lasteriideid on supermarketites alati müüdud ja see on ka välismaal nii, et sealt saab elementaarsed lasteasjad kätte,» rääkis Lastemaailma omanik Ingrid Tõniste. Samas on mitmed tuntud kaubamärgid, mida Tõniste firma esindab, oma kauba müügi piima ja leiva kõrval ära keelanud «Reima poolt on ranged ettekirjutused  ja nende kaup ei kuulu supermarketisse,» tõi ta näite. Samas sama kontserni Lassie lasteriideid müüakse Soomes supermarketites. «Aga see on odavama hinnaklassiga ja pisut teise kvaliteediga,» lisas Tõniste. Ettevõtja on veendunud, et kui on soov osta lapsele korralik tuule- ja vihmakindel riietus, siis selle eest tuleb rohkem maksta ja tavalisest supermarketist seda ei leia, vaid selleks tuleb minna lasteriietepoodi.

Riided kui impulssost

Seda, et lasteriideid ostetakse kui tavalisi toiduaineid, kinnitab ka poodide kogemus.  Maxima kogemuse kohaselt  ostetakse kõige rohkem riideid suurustes 92-122cm ehk 2-7 aastat. «Neid suurusi saavad vanemad osta kõige lihtsamalt, sest enamasti ei vaja sellele vanuserühmale mõeldud lasteriided eelnevat proovimist,»selgitas Maxima pressiesindaja Erki Erilaid. Ta lisas, et tänu sellele saab neid osta spontaanselt, kas siis kui poodi tulles algselt riideid osta plaanis ei olnud. Sama trend on ka teistes supermarketites.

«Selverist ostetakse kõige enam lasteriideid suuruses 90-130. Pisut vähem ostetakse beebiriideid ning kõige vähem teismelistele mõeldud kaupa,» rääkis Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Tema põhjendas ostjate valikut sellega, et imikud ei kanna reeglina oma riideid läbi ja neid on palju nö teisel ringil, samas kui lasteaialastel kulub riideid palju ja alles ei jää enamasti midagi. «See on ka ilmselt 90-130 pikkusega riiete populaarsuse põhjus, sest vajadus on suur ning vendadele ja õdedele palju ei pärandata,» arvas ta.  Teismelised otsivad aga Vilu sõnul kalli firmamärgiga riideid ning hoiavad neid korralikumalt, mistõttu on ka vajadus uute riiete järel harvem.

Vaid ETK ostudirektor Kadi Lainelo kinnitas, et kõige paremini läheb koolilaste riiete müük, veidi vähem müüakse väikelaste ja imikute riideid.

«Põhjust võib oletada selles, et beebirõivaste ja väikelaste riiete osas toimib aktiivne järelturg ning rohkem vahetatakse ja antakse edasi tuttavate lastele, need kuluvad ka vähem. Koolieas paratamatult riided kuluvad rohkem ja ka riiete uuendamise  vajadus on  seoses sellega suurem,» pakkus Lainelo välja.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles