Nördinud klient: kontrolör viskas meid väljatrükkimata sõidupiletite tõttu rongist välja

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Edelaraudtee rong.
Edelaraudtee rong. Foto: Toomas Huik / Postimees

Postimehe toimetusega ühendust võtnud Andrei Borissov alustas täna hommikul Edelaraudtee rongiga sõitu Tallinnast Pärnusse, ent sõit jäi juba katki Tallinn-Väike jaamas, kuna nutitelefonis olevat piletit mitteaktsepteerinud kontroll palus Andreil ja tema tütrel rongilt maha astuda.

Borissov ostis eile Edelaraudtee veebikassast pileti täna hommikul kell 8:23 väljuvale Tallinn-Pärnu rongile. «Soovisin veel pileti hommikul kassas välja printida, kuid ei saanud,» märkis Borissov, kelle sõnul oli kinnitus pileti ostmise kohta kenasti olemas tema nutitelefonis. «PDF fail, suure ekraaniga telefon, saab suurendada ja puha, kõik oli selles mõttes korras, ent kontroll piletit sellisel kujul ei aktsepteerinud,» nentis Borissov. «Ta ütles, et pilet ei kehti ja viskas meid Tallinn-Väikses maha, kuna ma ei nõustunud uut piletit ostma,» rääkis Borissov.

Mees helistas kohe pärast intsidenti Edelaraudtee infotelefonile, kust öeldi, et esimesse klassi saab nutitelefoni piletiga, kuid tavaklassi mitte, seal on vaja paberpiletit.

Edelaraudtee müügijuht Annemari Oherd kinnitas, et tõepoolest ei ole vaja esimeses klassis sõidupiletit välja trükkida, kuid on vaja teada pileti koodi.  Mugavusklassi teenust pakub Edelaraudtee Tallinn-Tartu ja Tallinn-Viljandi liini kiirrongides.

Teises ja tavaklassis on vaja pilet siiski esitada välja trükituna paberil. «See teave on esitatud veebikassas nii vahetult enne kui ka peale piletiostu,» märkis Oherd. Ta lisas, et sõidupiletite väljatrüki nõue on vajalik, et oleks tõhus ja kiire sõidupiletite kontroll rongis. Samuti saavad esimese klassi vagunites klienditeenindajad kasutada arvutit, millega on pileti kehtivust vajadusel võimalik täiendavalt tuvastada.

«Nõuded piletile peavad olema ühtsed, kuid nutiseadmeid on väga erinevate omadustega, mistõttu välja trükkimata sõidupilet teises või tavaklassis ei kehti,» põhjendas Oherd, kelle sõnul võrdub välja trükkimata pilet koju ununenud piletiga. «Sellisel puhul ei saa sõiduõigust tõendada, mistõttu tuleb osta uus pilet rongist või sõidust loobuda. Klienditeenindaja selgitas reisijatele olukorda ning nad otsustasid ise sõidu katkestada,» lisas Oherd.

Piletikassades ei saa pileteid välja trükkida, kuna paljudes peatustes ei ole piletikassasid. Oherdi sõnul on veebikassa mugavusteenus, mida saavad kasutada need kliendid, kellel on olemas vastavad omapoolsed võimalused.

Edelaraudtee reisijad on varemgi kurtnud, et rongifirma ei ole nõus internetis ostetud piletit tunnistama, kui see ei ole välja prinditud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles