Parim teenindus tõi poemüüjatele maasikaid ja kontserdipiletid

, tallinncity.ee vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Baltika Grupi kaubamärk Monton.
Baltika Grupi kaubamärk Monton. Foto: LIIS TREIMANN/PM/EMF

Viru Keskuse parima teenindusega poeks valitud Montoni müüjaid tunnustas Baltika auhinna võitmise järgsel hommikul värskete maasikatega, hiljem saadet nad head uudist tähistama Pet Shop Boysi kontserdile. «Head töötulemused kajastuvad aja jooksul kindlasti ka töötaja põhipalgas,» kinnitas Baltika Eesti tütarettevõtte Baltman OÜ juht Pille Põldsam.

Palganumbreid Põldsami sõnul küll avalikustada ei saa, kuid poodides on tema sõnul teenindajate palk kombinatsioon põhipalgast ja tulemuspalgast. «Vaatame ühe poe kollektiivi kui meeskonda, kes loob üheskoos meeldiva ostukeskkonna ning saavutab tulemusi üksteise heale tööle toetudes, seetõttu on ka tulemuspalk arvestatud konkreetse poe tulemuste põhiselt,» rääkis ta.

Hea teenindus eeldab Põldsami sõnul eelkõige seda, et klientide suhtes ollakse tähelepanelik ning paindlik – teenindajana tuleb tajuda inimese meeleolu ja haarata lennult sobivat suhtlusstiili. «Hea algus on olla viisakas ja peenetundeline kliendile oma abi ning tähelepanu pakkumisel,» rääkis ta.

«Kui klient vajab nõu, siis hea teenindaja suudab temaga kaasa mõelda, pakkuda oma ausat arvamust ja abi sobiva lahenduse leidmisel, jättes lõpliku otsuse siiski alati kliendi enda teha ning surumata oma nägemust kliendile peale.»

Teeninduskultuur on Baltika esindaja sõnul kahtlemata osa brändist – igal kaubamärgil on oma ostjaskond, kellel kindlat laadi suhtlusmaneerid ja käitumiskultuur. «Ideaalis peegeldab hea teenindaja oma suhtlemises brändi läbivaid väärtusi ning sellega sobituvaid suhtlusmaneere,» sõnas Põldsam.

Agressiivne müük rõivapoes on aga tema hinnangul siiski tabu. «Inimene peab tunnetama, et ta on kauplusesse oodatud ja teretulnud ning ta saab vajadusel kiiret tähelepanu, kuid peale suruda seda väga aktiivselt – nii nagu paljud meist on kogenud näiteks talvistel lõunamaareisidel – ei tohiks,» leiab ta. «Naeratus ja ’tere’ teenindaja poolt poodi sisenemisel, on hea algus, sellega antakse inimesele märku, et tema jaoks ollakse olemas, kui vajadus tekib.»

Müüjal tuleb olla viisakas ja aus, kõlab Põldsami soovitus. «Kõige nörritavam kliendi jaoks on loomulikult see, kui teda ei märgata, tema küsimustele ei osata vastata,» leiab ta. «Hea teenindaja on suurepäraselt kursis poe kaubavalikuga, oskab soovitada täiendavaid aksessuaare, lisarõivaid ja teab ka seda, kus on lähim pangaautomaat ja tualett.»

 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles