Äpardus Statoilis: teenindaja jäi koos klientidega luku taha

Pildil Statoili bensiinijaam Võru-Aardla ristis.

FOTO: Ove Maidla

Korra Statoili teenindusjaamast välja läinud klienditeenindaja jättis võtmed ja telefoni poodi. Uks aga sulgus ning läks lukku. Tagavaravõtmeid ei olnud kuskilt võtta ka teenindusjaama juhatajal. See tõi kaasa suure sekelduse.

Üleeile õhtul kella 23:30 ajal külastas Margus (toimetusele täisnimi teada – toim) Tartus Võru ja Aardla tänavate ristis asuvat Statoili, et osta pakk sigarette. Margus võttis poes järjekorda.

«Minu ees seisis meesterahvas, kelle probleemiks oli pesula uks, mis ei avanenud koodi sisestamisel. Teenindaja palus, et mina ja minu selja taga seisev klient korraks teenindussaalist väljuks, kuna ta on üksinda tööl ega saa jätta seda (saali - toim) järelevalveta,» meenutas Margus.

Kliendid väljusid poest ja jäid ootama, et teenindaja pesulast tagasi tuleks ja uuesti ukse avaks.

«Enda üllatuseks nägin teenindajat hoopis maja nurga tagant tulemas. Ta teatas, et ta on suutnud ennast Statoilist välja lukustada. Võtmed ja telefoni koos vajalike numbritega jättis ta saali, aga pesula ja saali vaheline uks vajus kinni ja oligi lukus,» kirjeldas Margus ebatavalist olukorda. Tema kirjeldusel tekkis teenindajas paanika, kuna ta kartis, et juhtunule järgneb töökoha kaotus. «Esimene mõte oli tal helistada G4Si, et äkki saavad nemad aidata, kuna nende firma valvab seda objekti. Lahkesti valisin G4Si lühinumbri ja ulatasin telefoni teenindaja kätte,» selgitas Margus.

Varuvõtit polegi

«Umbes seitsme minutiga oli paanikaosakond kohal, aga sellest ei olnud mütsigi kasu, kuna võtit neil ei ole. Midagi muud nad teha ei saa, kui turvata objekti, kuni lahendus leitakse,» kinnitas Margus, kes otsustas siis Statoili klienditeeninduse lühinumbrile helistada ja operaatorile lugu selgitada. Mees sai operaatorilt omakorda bensiinijaama juhataja numbri ja helistas juhatajale. «Aga oh imet, ka juhatajal ei ole varuvõtit. Ja seda ei ole mitte kellelgi, kuna jaam peaks olema avatud 24/7.»

Margus uuris siis juhatajalt, kas viimane ei saaks ise lukuabi kutsuda. «Sellepeale paluti minul kui juhuslikul kliendil uuesti helistada klienditeenindusse ja paluda neil lukuabi kutsuda,» oli Margus imestunud.

Ka lukuabi kutsumine ei osutunud nii lihtsaks. Klienditeenindusest sooviti, et Margus ise lukuabisse helistaks. Lukuabi aga ei saanud aru, kus Statoil asub. Kui mees selgeks tegi, et Statoil ei asu Võrus, vaid Tartus Võru tänaval, anti talle järjekordne telefoninumber, millele helistades selgus, et lukuabi eest tuleb tasuda 50 eurot. Margus ütles seepeale, et küll Statoil maksab ja lukuabi saabus viimaks kohale.

«Kõige peenemate tööriistade asemel oli akutrell, hunnik erineva läbimõõduga metallipuure ja ristpeaga vähe isasema jämedusega kruvikeeraja,» muheles Margus. Kümme minutit puurimist ja uks tuligi lahti.

Pakk suitsu 45 minutiga

Šokeeritud teenindaja sai kaupa edasi müüa ja Margus lõpuks paki suitsu osta. Selleks kulus tal kokku 45 minutit.

«Kliendi kirjeldus on väga värvikas ning annab juhtunule kergelt tragikoomilise varjundi. Samas, kuna kliendi kokkuvõte on suhtelistelt põhjalik, siis juhtumile endale rohkem midagi lisada polegi,» rääkis Statoili jaemüügidirektor Indrek Nõlvak.

Tema sõnul juhtub ööpäev läbi avatud teenindusjaamades aeg-ajalt sündmusi, mis meediakünnise ületavad, kuid sellist olukorda, kus teenindaja end teenindusjaamast väljapoole lukustab, hetkel talle meelde ei tule. «Mõistan täiesti teenindaja ehmatust, sest olukord tema jaoks oligi keeruline - telefon ja vajalikud telefoninumbrid jäid ju jaama sisse,» lisas Nõlvak. Statoil on Margusele tänulik, kuna viimane aitas olukorda lahendada.  

Tore on see, et teenindaja ei pidanud kinni maksma luku parandamiseks tehtud kulutusi ning töötab Statoilis ikka edasi.

«Kõik Statoili töötajad läbivad koolituse ohuolukordadega toimetulekuks, kuid koolitustest enamik tõesti eeldab, et teenindaja asub juhtumi korral teenindusjaama hoones. Arvatavasti just ootamatu olukord (leida end väljaspool jaama ruume) põhjustas selle, et teenindajale ei meenunud turvanupu kasutamise võimalus,» arvas Nõlvak.

Statoili jaemüügiosakond analüüsib olukorda ning teeb oma järeldused selles osas, mida teha tulevikus teisiti. «Konkreetsel juhtumil oleks teenindaja pidanud jaamast väljumisel kaasa võtma tagaukse võtme. Eksimine on aga inimlik ja meil tuleb nüüdsest edaspidi lihtsalt turvakoolitustel läbi käia ka see konkreetne juhtum. Lukuabi tellimine oli antud juhtumil õige tegu ning mul on siiralt hea meel, et olukord lahenes kõigi jaoks positiivselt,» lisas Nõlvak.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles