Tuntud pood müüs kunstnahast saapaid naturaalsete pähe

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratiivne foto.
Illustratiivne foto. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Klient soovis osta Tartus asuvast Cropptowni poest naturaalsest nahast jalatseid, kuid ekspertiis selgitas, et soetatud jalatsid olid osaliselt ikkagi tehisnahast.

Eelmise aasta lõpus soetas tarbija oma tütrele talvesaapad LPP Retail Estonia OÜ-le kuuluvast poest Cropptown, seisab tarbijakaebuste komisjoni otsuses. Klient soovis naturaalsest nahast jalatseid, kuid kuna pealtnäha sobivatel jalatsitel puudus täisnaha märgistus, pöörduti kaupluse müüja poole. Müüja kinnitas, et saapad on täies ulatuses naturaalsest nahast ning klient ostiski 52,20 euro eest jalanõud.

Selle aasta märtsi lõpus avastas klient, et jalatsite pealispind on pragunenud, mistõttu pöördus tarbija mai algusel kaupleja poole. Kõige rohkem ärritas klienti see, et ehkki saapaid oli kantud vähem kui kuus kuud, olid need juba rikutud. Kaupleja selgitas, et jalatsid tuleks vea ilmnemisel tagastada kohe, mitte edasi kanda. Tarbija pöördus ekspertiisifirma Balti Ekspert OÜ poole, mille eksperthinnangu kohaselt on jalatsite pealismaterjal tehisnahk ning selle murenemine tuleneb tootmisest. Seepeale soovis tarbija lepingust taganeda. Selleks pöördus ta tarbijakaebuste komisjoni.

Tarbijakaebust komisjonis toodi välja, et müüja vastutab kaebuste eest kahe aasta jooksul pärast kauba müümist. Ostja peab tekkinud kaebustest müüjat informeerima vähemalt kahe kuu jooksul pärast kaebuste tekkimist. Ostja võib nõuda toote parandamist või asendamist. Kuna komisjoni hinnangul ei olnud jalatsid enam parandatavad, tuli kauplejal toode asendada või hüvitada 52,20 eurot.

Kui vaidlevad pooled otsusega ei nõustu, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

LPP Retail Estonia OÜ regionaaldirektor Tarmo Põiklik kinnitas, et ettevõte teeb tarbijakaitseametiga meeleldi koostööd ning kui midagi suhtluses klienditeenindajaga jääb ebaselgeks, tulekski ameti poole pöörduda. «Usaldame selle ameti eksperthinnangut ning täidame nende soovitusi. Ilma juhtumit täpsemalt tundmata ei oska hetkel kommenteerida, kuid soovime alati tagada kliendile sobiva lahendi,» lisas Põiklik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles