Ostlemine teeb kurvad inimesed veelgi kurvemaks

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poodlemine.
Poodlemine. Foto: SCANPIX

Šoppamist peetakse tihti parimaks valikuks, et tuju tõsta, kuid viimastel andmetel teeb šoppamine kurva inimese veelgi kurvemaks, seetõttu on lihtne ostimistsüklisse langeda, vahendab NBC News.

Šoppamise ja enesetunde vaheliste seoste leidmiseks tehti uuring, milles küsitleti kuue aasta jooksul 2500 tarbijat. Vastuste põhjal jagati ostlejad kolme rühma ning hakati seejärel uurima, kui üksildasena kolme rühma esindajad ennast tunnevad. Hoolimata sissetuleku suurusest seostati tulemuste põhjal tarbimist üksildustunde suurenemisega.

Esimene šoppajate tüüp kasutab šoppamist kui ravimit, et tunda ennast teistmoodi või eriliselt ning ostlemine muudab nende tuju paremaks. Teine tüüp šoppab, et ennast teiste inimestega võrrelda. Mõlema tüübi puhul muutub šoppamine kergesti tsükliks, kus inimene tunneb ennast veelgi kurvemalt ning peab uusi asju ostma, et täita endas emotsionaalset tühimikku.

Kolmas tüüp tarbijaid on Pietersi sõnul aga suutnud tarbimislõksust välja rabeleda. Neile meeldib mugavus ja luksus, kuid on rahul sellega, mis neil on - olgu see siis paar disainerkingi või vana kipakas diivan.

«Inimestevahelised suhted on keerulised. Inimesed võivad ei öelda, aga iPad ei saa,» ütles uuringut korraldanud Hollandi Tilburgi ülikooli turundusprofessor Rik Pieters. «Uuring osutab sellele, et kurvana on meie esimene impulss teistega suhelda, kuid šoppama minna on tunduvalt lihtsam,» lisas ta.

«Probleemiks ei ole mitte tarbimine ise, vaid küsimus, miks me seda teeme,» sõnas Pieters.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles