Suvised äikesehood on hävitanud sadu digiseadmeid

Teler ja digiboks.

FOTO: Tiina Kõrtsini / Õhtuleht

Elioni, Starmani ja STV poole on äikese tekitatud rikete pärast pöördunud suve jooksul pea 2000 klienti, katki on läinud sajad digiboksid, ruuterid või adapterid.

Elioni kommunikatsioonijuht Karin Kahre rääkis, et augusti kuus mainisid kliendid äikesega seotud muresid kokku 790 korral. Kõikidel juhtudel oli digiboks või ruuter lakanud osaliselt või täielikult töötamast ning tuli välja vahetada.

Kahre hinnangul on see arv tavapärasest kõrgem. «Suur osa kõnesid ja pöördumisi tekkis 8. augusti öösel vastu 9.augustit, mil Eestimaal möllas tugev äike ning rikkus ka hulga seadmeid,» ütles Kahre ja lisas, et sel aastal algas äikesehooaeg üsna varakult - juba maikuus - ning alates sellest ajast on näha ka mõju ruuteritele ja digiboksidele.

Elioni ruuterile ja digiboksile ei kehti tootja garantii ning kui seade on saanud äikesest kahjustada, peab selle remondi või uue soetamise kulud kandma seadme kasutaja. «Kui klient meie teenusega liitub, saab ta kahe-aastase lepinguga seadmed tasuta enda kasutusse. Kui kliendil tekib vajadus täiendavaid või uusi seadmeid soetada, siis need on juba tõesti tema enda kulul,» selgitas Kahre. Uus ruuter maksab Elionis 108 eurot, digiboks enamasti 99 eurot ning adapterid alates kümnest eurost.

STV juhatuse liikme Erik Reinaru sõnul on viimase paari nädala jooksul kliente abistatud seoses äikese põhjustatud probleemidega ruuterite puhul 270 korral ja muude digiseadmete puhul 123 korral. Äikese põhjustatud rikkeid on kokku olnud 790. «Suuremas osas seadmeid on ümberinstallitud, hävinud  seadmete osakaal on  umbes 1,5 protsenti,» ütles Reinaru.

Reinaru lisas, et äikese tõttu rikki läinud seadmeid STV üldjuhul ei hüvita, kuid see selgub pärast seadme ülevaatust. «Üle 90 protsendi STV klientidel olevaid seadmeid on tasuta kasutuses ja uute seadmete soetamine või remont kliendi poolt on erand,» lisas Reinaru. STV digiboks maksab 39 eurot ning ruuter 47,94 eurot.

Starmani kommunikatsioonispetsialist Kristi Reiland sõnas, et nende klientide seadmetele ei ole tänavune äike märkimisväärset mõju avaldanud. «Viimasest kuust on teada mõni üksik juhtum, mil võib pidada äikest seadmete rikke põhjuseks,» sõnas Reiland ning lisas, et rikete hulga on hoidnud väikesena seadmete töökindlus ning klientide kasvanud teadlikkus.

Karin Kahre hoiatas, et äikese hooaeg ei ole kaugeltki veel läbi ning seetõttu tasuks ootamatute ebameeldivuste vältimiseks oma kodune elektrisüsteem üle vaadata ning kodust lahkudes või enne äikest koduelektroonika vooluvõrgust välja võtta. Ta lisas, et kindlasti tuleks seinakontaktidest välja võtta ka internetikaabel. «Iga kasutaja peaks ikkagi ise eemaldama juhtmed kas kaablikontaktist või kui kaablikontakt on peidetud, nagu moodsamates majapidamistes, siis eemaldama võrgukaabel ruuteri punasest või hallist pesast,» õpetas Kahre.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles