Sidefirmad kaela määritud vigaseid netipulki korda ei tee

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kalev Aasmäe testimas netipulkasid.
Kalev Aasmäe testimas netipulkasid. Foto: Liis Treimann / Postimees

Sidefirmad katkist internetipulka tagasi ei võta ja korda ka ei tee, raha selle kasutamise eest küsivad aga küll, kirjutab väljaanne Pealinn.

Mida teha näiteks siis, kuid oled ise ostnud või on operaatorfirma ise telefoni teel meelitades määrinud kaela netipulga, mis ei tööta? Viid tagasi müügiesindusse ja see vahetatakse toimiva vastu?

Võta näpust! Mobiilifirmad leiutavad igasuguseid põhjendusi, miks klienti pidevalt edasi-tagasi jooksutada, tähtajalist lepingut lõpetada soovides tuleb aga tasuda kopsakas leppetrahv. Pealtnäha ülisoodsa hinnaga pakutav netipulk võib nii väga kulukaks minna, seetõttu tuleb seda soetades ostu-müügileping väga hoolikalt läbi lugeda.

«Ostsin umbes kuu aega tagasi ühest Elisa müügiesindusest 3G netipulga,» rääkis Haapsalus elav Andri Terzjan, kellel seni olid Elisa netipulkadega olnud head kogemused. Tal oli ka varem olnud sarnane toode.

«Paigaldasin tarkvara ära, kõik toimis. Kuid juba järgmisel päeval netipulk enam tööle ei hakanud ning lisaks jooksutas seade käivitamisel mu arvuti kinni. Helistasin Elisa tehnilisse abisse. Sealt öeldi, et võimalik, et annab lühist ning võeti parandusse. Samal päeval, kui netipulga parandusest tagasi tõin, töötas see hästi, kuid järgmisel päeval jooksutas jälle mu arvuti kinni,» kirjeldas mees.

Terzjan tegi sellest, kuidas netipulk käitus, isegi video, ja läks seda klienditeenindusse näitama. «Klienditeenindajad ütlesid, et kõik käib läbi hoolduse,» rääkis klient.

Tema sõnul otsustatakse seal, kas tegemist on tehnilise praagiga ja netipulk ostetakse tagasi. «Ei tea, kas nad hoolduses vaevusid mu seadet vaatamagi. Täna käisin jälle netipulka parandusse viimas. Sel on garantii ja nii võib netipulka lõputult hooldusesse viima jäädagi. Lõpuks küsisin, kas Elisa võiks teha sellele seadmele ekspertiisi. Selgus, et sellist võimalust Elisal Eestis polegi,» rääkis Terzjan.

Maksa nagu surnud hobust

Mees rõhutas, et tal on Elisaga netipulga peale sõlmitud kaheaastane leping ning ta on kõik arved korralikult maksnud, aga lõpetada lepingut niisama lihtsalt ei saa. Nii maksabki ta surnud hobust edasi. «Kui ma ise midagi oma arvutis valesti tegin, võiks keegi mulle vähemalt seletada, mida täpselt. Infotelefoni näitsik aga ütles mulle, et inimesena saab ta minu probleemist aru, aga firmal lihtsalt on selline poliitika. Nüüd tegin täiesti uue lepingu ja soetasin rendimodemi koos vanemat sorti netipulgaga, mis toimib,» lisas Terzjan.

Elisa kummalise käitumise käes kannatas ka Andri sugulane, Viimsis elav Karine Terzjan. «Meie perele määris Elisa müügiesindaja telefonitsi netipulga Mint sõna otseses mõttes kaela,» rääkis Karine.

«Kuu hiljem viisime siiski netipulga tagasi, sest meil on kodus nagunii püsiühendus ja me praktiliselt internetipulka ei kasutanudki. Läksin Elisa klienditeenindusse netipulka tagastama ja seal selgus, et pulk on küll korras, aga õnnetuseks oli mu vanem poeg karbi, millesse netipulk oli pakitud, liiga kärsitult avanud ja otsast katki käristanud. Nii keelduski klienditeenindaja meilt pulka vastu võtmast. Ütles, et lepingus oli kirjas, et ka see kartongist karp tuleb tagastada vigastamatult,» meenutas naine.

Karine Terzjan pakkus, et maksab 50 eurot ja lõpetab lepingu. Selgus, et ka seda ei saa teha. «Nüüd maksangi iga kuu Elisale viis eurot. Ja ma isegi ei tea, kui kaua veel. Kaks aastat? Saatsin kirja oma küsimusega, et kui kaua ma seda viieeurost kuumaksu maksan ja miks ma 50 eurot korraga ära maksta ei saa ka Elisa klienditeenindusse, aga vastust ma ei saanud,» ütles naine.

Lõpuks suhtles Karine Terzjan Elisaga telefoni teel. «Klienditeenindajate jutt oli ikka: no miks te ei soovi seda netipulka, seda on ju nii hea kasutada jne,» rääkis ta. «Seejuures on põnev, et seade ei läinud esindusse viiduna tööle ka.»

«Kas meil oleks võimalik saada nende konkreetsete klientide nimed?» uuris Elisa Eesti suhtekorraldusjuht Marika Raiski, kui Pealinn ise Elisaga rääkis. «Siis saaksin kliendijuhtumid põhjalikult üle vaadata. Praegusel juhul ei tea, mis kliendiga on reaalselt toimunud, kas ja mida Elisa on teinud. Saaksin anda vaid väga üldise ühte või teist põhimõtet puudutava kommentaari.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles