Kas klient saab muuta lepingut pangaga?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pangakontor.
Pangakontor. Foto: Elmo Riig / Sakala

Kas klient saab teha pangale ettepaneku lepingu muutmiseks ja kas pangal on kohustus seda aktsepteerida? Vastab Finantsinspektsiooni tarbijaveeb

Minuraha.ee

.

Klient võib pangale teha küll ettepaneku lepingu muutmiseks, kuid pangal ei ole kohustust juba sõlmitud lepingut muuta.

Selline keeldumise õigus tuleneb eelkõige Eestis kehtivast lepinguvabaduse põhimõttest. See tähendab, et igal isikul on vabadus otsustada, kas ja kellega sõlmida kokkulepe, millise sisuga see sõlmida ning millises vormis. Lepingu muutmiseks on vaja kokkulepet ehk mõlema lepingupoole nõusolekut, mis tähendab, et nii klient kui ka pank peavad olema lepingu muutmisega nõus.

Pank võib teatud juhtudel keelduda ka lepingu sõlmimisest või konkreetse teenuse osutamisest kliendile. Seaduse järgi on pank vaba otsustama, keda teenindamisele võtta ja keda mitte.

Reeglina on pankade üldtingimustes sätestatud, missugused on mõjuvad põhjused lepingu sõlmimisest keeldumiseks. Näiteks võivad selleks olla võlgnevus panga ees, rahapesu kahtlus, terrorismi rahastamise kahtlus ja võimalik seotus organiseeritud kuritegevusega. Vastavalt seadusele ei ole pankadel kohustust oma keeldumist põhjendada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles