Nimega ülikond alates 5 000 kroonist

Vootele Päi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nanotehnoloogia hoiab näiteks ülikondi kortsumast.
Nanotehnoloogia hoiab näiteks ülikondi kortsumast. Foto: Aldo Luud / SL Õhtuleht

Juba nädalaid võimutsenud külm tuul ning pidev vihmasadu peaks olema viinud ka kõige hilisematel puhkajatel mõtted tagasi töise argipäeva juurde, mis hõlmab endas loendamatuid koosolekuid, komandeeringuid, ärikohtumisi.

Samas saab antud rituaale enda jaoks muuta meeldivamaks, teostades neid uues ülikonnas ja uute aksessuaaridega.

Nagu tunneb laps koolimineku juures suurt rõõmu uutest pliiatsitest-koolikotist, võib ka ettevõtja tuua argirutiini natuke värskust, alustades uut tööaastat värskes ülikonnas ning uue portfelliga.

Pealinnas on nii mõnedki poed, kust võimalik endale uus «vormirõivastus» hankida ning tervitada eesseisvat talve mõningate uute aksessuaaridega ja nii sekretärineiude seas poleemikat tekitada.

Rääkides kõrgbrändidest, siis eestlasest eksklusiivülikonna ostja jaoks on ehk kõige südamelähedasem Hugo Boss. Saksa tippbränd, mis küll ei paku niivõrd uudseid lõikeid ja julgeid lahendusi, vaid jääb pigem konservatiivseks.

Ülikond on siiski ametiriietus, ning selle kandja reeglina ei üritagi oma mõjukust näidata saleda piha ja trenditeadlikkuse abil. Piisab ka hinnalisest ning kvaliteetsest materjalist, mis kompenseerib ehk vähe isikupäratu tegumoe.

Hugo Bossi poe juhataja Ülle Kuriksi sõnul on nende ülikondade puhul prioriteediks seatud detailid – tepingud ja lisandid, mis eristavad Bossi loomingut teistest ülikondadest. Lõigetega nii aktiivselt ei eksperimenteerita põhjusel, et väljakujunenud klientuur seda ei ootagi. «Meie kliendid ootavadki meilt korrektset ja lihtsat ametiriietust,» ütles Kuriks.

Ülikonna riide valmistamisel kasutatakse kašmiiri ja siidi, mis annavad muidu lihtsa lõikega riietusele luksusliku läike ja liikuvuse. Samas on materjalide valikul arvestatud ka põhjamaise talvega. Hinnavahemik on Hugo bossi ülikondadel 7990 – 11 200 krooni.

Tallinna kesklinnas asuv Emporio Armani pood seevastu pakub julgemaid lõikeid ning tavaülikonna kohta trendikaid lisandeid. Pompoossete hindade poolest tuntud Giorgio Armani säästuversiooni Emporio loomingus on talvehooaja riiete puhul kasutatud vaid 2-3 soliidset tooni, sealhulgas beežikaspruun ja must.

Kui Hugo Bossi poes torkasid silma värvilised lipsud ja triiksärgid, siis Armani poe mustendavas miljöös ei kohanud kirevamaid värve. Isegi lipsud olid kooskõlas beežikirjude triiksärkide ning monotoonsete ülikondadega.

Samas pole siinkohal «monotoonne» kindlasti mitte negatiivses võtmes. Kesise värvivaliku kompenseerivad küllaga julged lõiked ning materjalid. Kui Hugo Bossi ülikond oli seljas avar, siis Armani ülikonda proovides pidi allakirjutanu kõhu sisse tõmbama, kuna Itaalia moelooja loomingule vastavalt peab pintsak laiade õlgade kõrval rõhutama ka kitsast pihta.

Samas ei pruugi Armani poe külastamiseks dieedile minna. Emporio Armani tootevalikus leidub ka suurema numbriga riideid. Huvitava nüansina mõjusid «lõpetamata» viigipükste otsad, mis õmmeldakse alles siis kinni, kui klient olemas, et saavutada tulevase kandja jaoks paras pikkus.

Ülikonnakomplekti keskmiseks hinnaks on umbes 12 000 krooni.

Selleks, et šikk välja näha, ei pea valima ainult väljamaiseid brände. Väga praktilisi ja kauni välimusega ülikondi toodab ka Eesti firmamärk Baltman. Baltmani ülikonna kogumaksumus jääb ülalmainitutele alla ligi kolmekordselt. Pintsaku selga ja püksid jalga saab 4198 krooniga.

Samas ei ole lähtuvalt madalamast hinnaklassist tehtud mingeid järeleandmisi materjalide või tegumoe osas. Huvitavaid detaile leidub ka Baltmani toodangus, eriti pintsakute sisevoodrite näol.

Baltmani poes pakutav ei ole nii rangelt orienteeritud kui konkurentidel. Ülikonna leiab sealt nii trendihuviline kui ka selline ärimees, kes eelistab moodsale väljanägemisele praktilisust ja mugavust.

Baltmani trumbiks võiks pidada Klimeo tehnikat, mis seisneb looduslike mikrokapslitega töödeldud riides. Tulemuseks on minimaalne temperatuuride kõikumine ülikonna sees, mis tagab kandjale stabiilse kehatemperatuuri. Mees, kelle tööd iseloomustab pidev liikuvus (kas või erinevate kliimavöötmete vahel) leiab Klimeo tehnoloogiaga valmistatud ülikonna kindlasti tänuväärse olevat.

Eelneva kolme brändiga ülikonnavalik Eesti turul kindlasti ei piirdu. Armani poe kõrval asuvast Nude’ist on võimalik soetada ka Dolce&Gabbana ja Ferre ülikondi. Nende valik on siiski piiratud. Muidugi pakuvad ülikondade valikut ka erinevad kaubamajad, kuid siiski suudavad butiigid pakkuda paremat teenindust ning mõjuvad individuaalsemalt.

Peagi avatakse renoveeritud Rotermanni kvartalis uus kaubamaja, mis toob Tallinna juurde uusi butiike. Seal avab uksed ka U.S.A. brändi Gant’i esindav pood, mille üks omanikest on Tiia Nurmoja, kelle sõnul ei aseta nende pood Gant’i esindades küll põhirõhku ülikondadele, kuid kindlasti ei puudu ka need Gant’i tootevalikust.

«Gant on pika ajalooga, mujal maailmas tunnustatud bränd, mille riietes ning ka ülikondades on tulenevalt brändi päritolust näha vesternilikke elemente, nagu näiteks naturaalsed materjalid, klassikalised lõiked ja mustrid,» ütles Nurmoja. Samas ei röövi ameerikalik alatoon ülikondadelt nende elegantsi ning nooruslikkust.

Näidiskomplektid kolmelt firmalt:

Hugo Boss
Ülikond – 9190 kr
Särk – 1390 kr
Lips – 1050 kr
Rihm – 1390 kr
Kingad – 3590 kr
Portfell – 5890 kr

Emporio Armani
Ülikond – 11 700 kr
Särk – 2600 kr
Kingad – 5000 kr
Kott – 7500 kr
Mantel – 14 400 kr

Baltman
Särk – 799 kr
Ülikond – 4198 kr
Mansetinööbid – 399 kr
Lips – 399 kr

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles