Pronksöö võis põhjustada Kotka-Sillamäe laevaliini lõpu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sillamäe-Kotka liinil sõitev parvlaev Vironia.
Sillamäe-Kotka liinil sõitev parvlaev Vironia. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Reedel teeb Saaremaa Laevakompaniile (SLK) kuuluv parvlaev Vironia Kotka-Sillamäe laevaliinil viimase sõidu.

Kotka-Sillamäe laevaliini operaator Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on liini sulgemise põhjuseid mitu, millest üks on marsruudi liiga suur kaar, sest otseliini takistas Venemaale kuuluv Suursaar, teatasid SLK ja Narva Line OÜ.

Froschi kinnitusel käisid firmal Venemaaga küll läbirääkimised, et laev saaks otse sõita, sest ümber Suursaare sõit on kulukas ja võtab aega kaks tundi, kuid läbirääkimised peatusid pärast pronksöö sündmusi aprillis.

Sõiduaeg Kotka suunal on kuus tundi, Sillamäe suunal üheksa tundi. Otsetee Suursaare ümbruse vete kaudu oleks võimaldanud vähendada sõiduaega kummalgi suunal kahe tunni võrra.

«Teine põhjus oli, et Narva Line'il oli plaan panna laev sõitma kolmnurka Sillamäe-Ust-Luga sadam-Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha ja läbirääkimised jooksid ummikusse,» rääkis Frosch, kelle sõnul polnud nii pikk laevatee trajektoor nagu praegu majanduslikult otstarbekas.

Sillamäe-Kotka laevaliin avati 2006. aasta 17. veebruaril. Laevaliini opereerimiseks asutas Saaremaa Laevakompanii tütarfirma Narva Line OÜ ning lõi üle viiekümne uue töökoha. Regulaarne kaubaveoliiklus käivitus liinil mullu märtsi alguses, reisijate teenindamisega alustas ettevõte mais.

Sillamäe-Kotka liini teenindav 1977. aastal Norras ehitatud reisi- ja kaubalaev Vironia mahutab kokku 370 reisijat ning 940 liinimeetrit sõidukeid. Talvegraafikus toimus liinil nädalas kümme väljumist, suvegraafikus kaksteist väljumist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles