Ka eksinud sõnum toob arve

Kaks suurt sideoperaatorit võtavad tasu ka ebaõnnestunud SMSide ja MMSide eest.

FOTO: Toomas Huik

Eesti suured sideoperaatorid EMT ja Elisa küsivad raha ka nende SMS- ja MMS-sõnumite eest, mis adressaadini ei jõua.

Automaatvastusele «Sõnumi saatmine ebaõnnestus» näib üsna normaalne reaktsioon proovida ikka uuesti ja uuesti. EMT ja Elisa klientidele võib see katsetamine aga kulukaks minna, sest ka ebaõnnestunud SMSide ja MMSide eest tuleb maksta.



Operaatorite esindajad selgitasid, et maksustamine toimub hetkel, mil nende sõnumikeskus teate edasi saadab. Sõnum kohale ei jõua, aga kuna inimene on selle teele pannud, kajastub see siiski tema arvel, tunnistas EMT avalike suhete juht Kaja Sepp.



Nii juhtub näiteks siis, kui inimene püüab SMSi saata lauatelefonile, mittekehtivale mobiilinumbrile või piltsõnumit välisoperaatori võrku, kel pole siinse operaatoriga vastavat kokkulepet.



Puudulik infoedastus


Kui esimese kahe näite puhul võib asja pidada inimese enda rumaluseks ja hooletuseks, siis kolmandal juhul tuleb pahaaimamatul inimesel maksta operaatorite puuduliku info­edastuse pärast.



Nimelt ei saa Elisa kliendid välismaa numbritele üldse MMSe saata ja seda teavet soovitas firma suhtekorraldusjuht Marika Raiski otsida internetist. Kes otsib, see muidugi leiab.



Elisa veebilehel seisab menüü alajaotuse Multimeediasõnum all eelviimase lausena «NB: Välisoperaatori klientidele ei saa MMS-e saata.».



EMT avalike suhete juht Sepp soovitas samuti internetti riputatud infoga tutvuda, otsida üles roaming-operaatorite nimistu ja kontrollida, kas EMT-l on vastava operaatoriga GPRS-roaming’u leping või mitte.



MMS lähiriikidesse

Kiiremini saab vastuse kliendiinfost. Paari minutiga suutis tarbija24.ee kõnele vastanud teenindaja selgitada, et MMS välismaa numbrile enamasti kohale ei lähe, õnnestuda võib see ainult mõne Läti, Leedu või Soome numbri puhul. Sõnumite eest tuleb loomulikult igal juhul maksta nii õnnestumise kui ka ebaõnnestumise korral.


«Enne helistage ikka meile, meile helistamine on tasuta, aga sõnumite eest tuleb maksta,» kõlas soovitus kõne lõpus.



Et saab ka teisiti, tõestab kolmanda Eesti suure operaatori praktika. Tele 2 küsib tasu vaid nende sõnumite eest, mis on kohale toimetatud.



«Sõnum saadetakse meilt edasi ja ootame ära vastuse. Ebaõnnestunud sõnumite eest me kliendilt raha ei võta,» ütles Tele 2 turundusjuht Kristjan Seema.



Tarbijakaitse: number tuleb üle kontrollida


Tarbijakaitseameti hinnangul ei eksi operaatorid adressaadini mitte jõudnud sõnumite eest raha küsides mitte millegi vastu.



«Et lauatelefonile saadetud sõnumid kohale ei jõua, peaks olema kõigile teada,» ütles ameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna peaspetsialist Kadri Kauksi. «Kui inimene SMSi siiski sinna saadab, tuleb selle eest hiljem maksta, sest tasustamine toimub selle sõnumikeskusesse jõudmise hetkel.»



Ta lisas, et sama kehtib ka kasutuses mitteolevate mobiilinumbrite kohta.


Kui sõnum ei jõua kohale aga mõne operaatoripoolse vea tõttu, siis ei tohi nende eest raha küsida. «Sellisel juhul tuleb pöörduda oma operaatorfirma poole ning üheskoos lahendus leida,» märkis Kauksi.



Üllatuste vältimiseks soovitas Kauksi alati enne sõnumite saatmist kontrollida, kas telefoninumber ikka eksisteerib ja kas sellele on võimalik sõnumit saata. (PM)

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles