Tsiigu e-pood jätab noored emad tellitud kaubata

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

Fragment Tsiigu e-poe kodulehelt.

FOTO: Postimees.ee

Tsiigu e-poena tegutsev lastekaupade müüja Trendshop OÜ on tekitanud pahameelt paljudes klientides, kes pole kätte saanud ei tellitud ja ettemaksuga tasutud kaupa ega ka pika ootamise peale tagasi küsitud raha.

Suurel hulgal vastavasisulisi kaebusi leiab Tarbija24.ee kaebusteraamatust, kus enamasti kirjeldatakse täpselt ühesugust skeemi.



Noored emad on tellinud Tsiigu e-poest lapsevankri, tasunud selle eest 100-protsendilise ettemaksu ning jäänudki kaupa ootama. Küsimuste peale, millal kaup saabub, on kõigile vastatud samas stiilis, lükates tähtaega pidevalt edasi ning tuues lõputuid põhjendusi. Ootamisest loobunud ning raha tagasi küsinud, pole aga paljud sedagi kätte saanud. On muidugi ka erandeid.



Kokku on kaebusteraamatusse sissekande teinud vähemalt 12 inimest, kes nimetatud e-poest tellides enda sõnul petta on saanud, samas tuleb postitusi jälgides välja, et paljud said just pärast kaebuse avalikuks tegemist raha firmalt tagasi.



Kaks naist olid nõus oma lugu ka täpsemalt Tarbija24.ee’le rääkima.



Soodsam hind peibutas



Elys Niinep tellis 9. oktoobril Tsiigu e-poest 3 000 krooni maksnud lapsevankri, mis oli tema sõnul tavapoodidega võrreldes ligi 900 krooni odavam. Arve vankri täissummale laekus Elysele juba sama päeva õhtul ning sai kohe tasutud.



Kuid lubatud tarneaja ehk kahe nädala möödudes vankrit polnud, samuti polnud mingit infot. E-maili teel sai naine aga järjest lubadusi, et küll tuleb kaup nädala lõpuks, küll järgmise nädala alguseks. Selgituseks toodi vaid seda, et vanker tuleb kaugelt kohale tuua.



Novembrikuu alguses küsis Elys raha tagasi, kuid ka sellega järgnes täpselt samasugune maili teel edasilükkamine. Artikli kirjutamise ajaks polnud raha ikka laekunud.



Tarbija24.ee toimetus on Elyse ja Tsiigu e-poe kirjavahetusega tutvunud ning firma esindaja Mari stiil on kohati üsna ebaviisakas. Ühes kirjas ütleb ta koguni: «Mis puudutab seda, et makstud raha ei ole meie raha, siis firmadel ei käi need asjad paraku nii. Raha eest ostetakse kaupa.»



Samas kirjas viitab ta asjaolule, et firma on majanduslikes raskustes. Kui klient tahab raha tagasi saada, on sõnul oluline ka tema suhtumine, kirjutab Mari viidates sellele, et Elys oli asjade käiku arvestades saanud juba üpris kurjaks.



«Ma olen neile raha maksnud, mille eest ma pole kaupa saanud. See raha peab olema puutumatult nende arvel,» ütles Elys, kelle sõnul põhjendas firma raha mittelaekumist oma majanduslike raskustega.



«Mul on väike laps kodus, kes mind vajab,» kurtis Elys, kes on väsinud lõputust vaidlemisest Tsiigu töötajatega.



«Kui see ei ole petmine, siis kuidas seda nimetada?»



Karin Neemsalu otsis oma vastsündinud õelapsele katsikukingiks beebihälli ning sattus Tsiigu e-poodi. Karin küsis Tsiigust telefoni teel soovitud hälli kohta ja sai vastuseks lubaduse, et häll on selleks ajaks kohal, kui laps haiglast koju tuuakse - umbes kolme  ööpäeva jooksul.



Teinud interneti teel tellimuse ja tasunud e-mailile ülikiiresti saabunud arve, jäi naine hälli ootama, mis päädis sellega, et katsikule tuli minna ilma kingita ja «suure lubadusega, et pärast nädalavahetust on lapsele saabumas imearmas beebihäll».



Nüüdseks on sellest möödas juba kaks kuud ja nagu ka Elyse puhul, on Karin saanud pidevalt lubadusi, et tellitud kaup saabub nädala lõpuks. Hiljem pakuti talle välja ka raha tagasimaksmise võimalus, millest naine loobus, soovides siiski kaupa kätte saada.



Karin rääkis, et pärast sõnavõttu kaebusteraamatus sai ta tellimuse vormistajalt väga kurje telefonikõnesid, et tegeleb laimuga ja saab endale kohtu kaela. «Kindlasti on ta ka paljud inimesed nii ära hirmutanud või siis lihtsalt asjale käega lööma pannud,» nentis Karin.



Hetkel ootab ta Mari telefonikõnet, kes lubas helistada ja võimaldada sel pühapäeval ise kaubale järele tulla. «Mulle lubati nüüd kokkusaamine, aga sellesse suhtun pigem eelarvamusega. Ja kui ta peaks seda võimaldama, siis kindlasti ei julge ma temaga üksi kokku saada. Kunagi ei tea ju..,» rääkis Karin.



«Kui see ei ole petmine, siis ma tõesti ei tea, kuidas seda nimetada?» küsis firmas täiesti pettunud naine.



Tsiigu: iga tagasimaksmine on firma jaoks kahjum



Salapärane Mari, kes kirjavahetuses klientidega esineb vaid oma eesnimega, osutus Tsiigu e-poe juhatajaks, kel nimeks Mari Aid. Sama nimi käis läbi ka kaks aastat tagasi avastatud petuskeemist, mis oli peidetud mobiiltelefonide järelmaksu kampaania taha.



Mari Aid alustas oma põhjendusi sellega, et firma on tegutsenud vaid kolm kuud ja alles lapsekingades.



«Juba alguses, kui me kodulehega välja tulime, tekkis vaikselt selliseid olukordi, kus inimene tellis ja hiljem kirjutas foorumis, et ei tea jah, kas saan kaupa ja üleüldse sellist umbusaldavat juttu. Sellest hakati tekitama juttu, justkui annaksime laenu või tegeleksime hoopis millegi muuga. See oli negatiivne reklaam meile. Pärast seda küsisid paljud raha tagasi kartusest, et ehk ei saa kaupa ega näe raha. Kuid iga tagasimaksmine on firma jaoks kahjum siiski,» kirjutas Aid.



Firma juhataja sõnul tulenevad nende probleemid tarneaegadega sellest, et väikese summa eest ei võeta ette Saksamaa reisi, et minna kaubale järgi, samuti on esinenud ka seda, et kaup on otsas või pole soovitud värvi.



«Kui vaadata tänast seisu, kus tellimusi ei tule, käive ei ole piisavalt suur, siis sellega tekibki probleem. Kui firmal puudub käive, siis ei saa rääkida kauba toomisest. Samas firmal on ka teisi makse ja tekib olukord, kus inimestelegi ei saa raha välja käia nii ruttu kui võimalik,» selgitas Aid.



Mari Aid väitis lisaks, et palju on raha tagasi küsinud ka inimesed, kes polegi midagi tellinud, või siis on tellinud, kuid pole midagi maksnud.



Viljandisse tuleb kauplus



Aid rääkis, et probleemidega siiski tegeldakse ning varsti avatakse ka kauplus. «Kindlasti on see väga positiivne näitaja, mis näitab, et sissetulekut tuleb ja firma saab ka nn omaraha kätte. Samas näitab ka seda, et me siiski müüme lastetarbeid,» märkis Aid.



Kauplus tuleb naise sõnul Viljandisse Tartu tänavale ning see avatakse juba järgmisel või ülejärgmisel nädalal.



Majandustegevuse registrist järgi vaadates selgus, et firma nimega Trendshop OÜ on registreeritud vaid Tallinnas, tegevusalaks jaekaubandus, täpsemalt lastekaubad, lisatud on ka määrang e-kaubandus.



Viljandi linnavalitsuse peaspetsialist ettevõtluse alal Ljudmilla Nugis selgitas, et kui firma avab oma kaupluse, tuleb vastav registreering seaduse järgi teha 5 päeva jooksul enne poe avamist, väiksemates linnades, nagu Viljandis, tehakse see aga ühe päevaga. Seega ei ole vastava registreeringu puudumise põhjal justkui alust arvata, et Trendshop OÜ tegelikkuses Viljandis poodi ei ava.



Kuigi Mari Aid ei soovinud aga ka korduva küsimise peale täpsemat poe aadressi avaldada, sai Tarbija24.ee selle oma allikate kaudu teada ning Viljandi linnavalitsuse andmetel on sellel aadressil asuva maja omanikul tõepoolest sõlmitud rendileping Trendshop Oܒga.



Probleemide puhul tuleks pöörduda tarbijakaitse või politsei poole



Nii tarbijakaitseamet kui politsei kinnitasid Tarbija24.ee’le, et probleemide lahendamiseks peavad inimesed konkreetse avaldusega nende poole pöörduma.



«Kuna tegemist võib olla kelmusega, siis tuleks kannatanutel avaldusega politseisse pöörduda. Seejuures peavad kirjas olema ka kõik seda e-poodi puudutavad andmed, näiteks kunas ja kuhu on raha kantud ning millisel telefoninumbril on väidetava omanikuga suheldud,» ütles Põhja politseprefektuuri pressiesindaja Tuuli Härson.



Tarbijakaitseameti avalike suhete peaspetsialist Evelin Koppeli sõnul on tänase päeva seisuga Tsiigu e-poe kohta laekunud 10 kaebust, põhjuseks ikka see, et inimesed pole kätte saanud tellitud kaupa ning sageli pole tagastatud ka raha. Koppeli sõnul on amet mõned kaebused juba lahendanud ja inimesed tänu sellele raha tagasi saanud.



«Tarbijakaitseamet soovitab inimestel OÜ Trendshopist (Tsiigu e-poest) kaupa mitte tellida,» ütles Koppel.



Evelin Koppeli sõnul on amet saanud ettevõttelt lubaduse, et e-pood muudab oma müügitingimusi ja täidab edaspidi tarbijate ees oma kohustusi.



Muuseas ei tohi vastavalt võlaõigusseadusele nõuda ettemaksu rohkem kui 50 protsendi ulatuses kauba hinnast ja Tsiigu e-pood on eksinud ka selle vastu.



«Kui rikkumised aga jätkuvad, on tarbijakaitseametil õigus kohaldada ettevõtte suhtes väärteomenetlust, teha trahvi, sulgeda koduleht jne,» selgitas Koppel.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

    Populaarne

    Tagasi üles