Automaattanklas võib rahast ajutiselt ilma jääda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bensiini eest maksmine Neste Anne tanklas A24.
Bensiini eest maksmine Neste Anne tanklas A24. Foto: Margus Ansu

Mehitamata bensiinijaamades kaardiga makstes tuleb arvestada võimalusega, et elektri- või sidehäire korral jääb sadu või isegi tuhandeid kontol olevaid kroone mõneks ajaks broneerituna kinni.

Viljandlane Marilin Kiisler pöördus ajalehe Sakala poole pärast seda, kui tema tutvusringkonnas oli poole aasta jooksul ette tulnud juba kolm niisugust juhtumit. Viimati käis ta ise koos naabriga bensiini võtmas Centrumi taga Uno X-i automaatjaamas.

«Naabritüdruk pani kaardi masinasse. Too luges seda tükk aega ja andis lõpuks tagasi,» rääkis Kiisler. «Bensiini me ei saanudki, kuid pärast selgus, et arvelt oli maha võetud 700 krooni.»

Neiu andmetel polnud tema tuttav eelmise nädala lõpuks veel raha tagasi saanud.

Teine tema sõbranna avastas kahel korral pärast Viljandi järve ääres asuvast Premiumi tanklast kütuse ostmist, et tema kontol on broneeritud kütusefirma kasuks 800—900 krooni rohkem, kui tegelikult vaja läinuks. Esimesel korral õnnestus tal raha vabaks saada nelja-viie päevaga, teisel korral kulus selleks paar tundi.

Kontolt kadus kogu raha

Umbes samasugusesse olukorda sattus 16. mail «Sakala» tarbijatoimetaja Gert Kiiler, kes võttis Viljandis Leola tänaval paiknevast Nestest bensiini umbes 400 krooni eest. Rakvere veekeskuses avastas sinna lugu tegema läinud ajakirjanik, et kontol, kus pidanuks olema ligi 2000 krooni, pole küllalt raha isegi 170-kroonise pileti ostuks: kogu seal olev summa oli viimase sendini Nestele broneeritud.

Et 16. mai oli reede, kulus Kiileril broneeringu tühistamiseks kolm päeva, sest nädalavahetusel polnud Hansapangas kedagi sellega tegelemas.

«Kujutlegem nüüd, et mul poleks olnud Rakveres kellegi käest raha laenata ja paagis ei oleks olnud piisavalt bensiini, et Viljandisse tagasi sõita,» oli ta pahane. «Või mis oleks saanud siis, kui oleksin sõitnud nädalavahetuseks Soome ja seal avastanud, et kontol pole kroonigi?»

Rikked venitavad broneeringu pikaks

Automaattanklaid pidavate firmade esindajate jutu järgi leiavad säärased juhtumid aset side- või elektrikatkestuste korral. Nimelt broneerib bensiinijaam tankimise algul kliendi kontolt kindla summa, mis sõltub kütusefirma ja panga kokkuleppest. Viimasel ajal on see enamasti 1000 krooni ringis ning kui nii palju kontol pole, reserveeritakse kogu seal olev raha.

Niisugune süsteem on vajalik, sest aparaat ei tea, kui palju klient kütust võtta kavatseb ja kas tema kontol üldse raha on.

Pärast tankimise lõppu vabastatakse tegelikust arvest rohkem reserveeritud summa enamasti mõne minuti jooksul, ent kui tankimise ajal läheb sideliin rikki või elekter ära, jääb see tegemata.

«Viga võib tekkida nii tanklas kui pangas, kuid see on erandlik olukord,» lausus Neste Eesti kliendisuhete juht Kristi Pari. «Selliseid rikkeid tuleb ette vähem kui ühe protsendi kaardimaksete puhul, ent Murphy seaduste järgi juhtuvad need inimesele just kõige ebasobivamal ajal.»

Erandlikud olukorrad

Ehkki külmutatud summa ei tohiks ületada broneeringu piirmäära, milleks Nestes on 1000 krooni, näitab Gert Kiileri kogemus, et see võib olla ka kaks korda suurem.

Kristi Pari sõnul tekib topeltbroneering siis, kui masin millegipärast kaarti esimesel korral välja ei loe ja see sisestatakse häirete ajal kaks korda.

Marilin Kiisleri kirjeldatud juhtumit, kui Uno X-i tanklas läks umbes 700 krooni kontolt maha ja kütust selle eest ei antud, ei pidanud tankla juhataja Mehis Kahu võimalikuks.

«Niisugune asi sai juhtuda vaid siis, kui inimene ise mingi segaduse korraldas ega järginud automaadi juhiseid,» sõnas ta. «Kui ta meiega ühendust võtaks, oleks võimalik tankimise aja ja kaardi numbri järgi välja selgitada, mis õieti juhtus.»

Mida teha?

Broneeringuviga pole võimalik vältida.

• Avastades, et kütuse tankimisel broneeritud summa tegelikust arvest ülejäävat osa pole õigel ajal vabastatud, tuleks ühendust võtta tanklaketi, panga või Pankade kaardikeskusega.

Allikas: «Sakala»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles