Gepsimine toob meeskonda särtsu

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gepsimine on meeskonnamäng, mille eesmärgiks on lahendada GPS-aparaadi abil ristsõna meenutav gepsimise tabel.
Gepsimine on meeskonnamäng, mille eesmärgiks on lahendada GPS-aparaadi abil ristsõna meenutav gepsimise tabel. Foto: Riho Vjatkin

OÜ 360 kraadi mängude instruktori Alar Linna sõnul on gepsimine meeskonnamäng, mille eesmärk on lahendada GPS-aparaadi abil ristsõna meenutav gepsimise tabel.

 Esiteks jagatakse osalejad 3–5-liikmelistesse tiimidesse ja antakse kätte GPS-seade, kuhu on salvestatud asukohapunktid.



 Lisaks saab võistkond mängujuhendi, pliiatsi ja vihjetega ristsõna. Enne teele asumist selgitab instruktor GPSi tööpõhimõtteid. Seejärel alustab võistkond ristsõna lahendamist.



 Küsimused on kas üldised Eestiga seotud või koha kohta, kus mäng toimub. «Kui mängitakse Otepääl, küsitakse näiteks vaatamisväärsuste, energiasamba ja Tehvandi suusahüppetorni kohta,» toob Linna näite.



Arvestama peab aga, et küsimustesse on peidetud väikesed konksud. «Näiteks peab leidma võistkond vastuse küsimusele «väike maja tee ääres». Tiim tormab kohale, vaatab, ühtegi hoonet ei ole, aga vastus peab olema pikk sõna.



Tegelik vastus on «sipelgapesa»,» selgitab Linna. Seega on asukohtadega seotud küsimused sellised, mida enamasti täpset kohta nägemata välja ei mõtle. Ligikaudu kaks ja pool tundi kestva mängu võidab tiim, kes lahendab kõige suurema osa ristsõnast kontrollaja jooksul või lahendab kogu ristsõna kõige kiiremini.



Gepsimine on mõeldud seminarijärgseks lõbusaks lõõgastuseks või väikeseks meeskonnatööks, samuti sobib mäng sünnipäevadele.



Sügisest alustavad gepsimisega ka kooliõpilased, kellele on küsimused koostatud õpetajatega koostöös. Gepsimine sobib 10–200-liikmelistele gruppidele  ja seda saab mängida üle Eesti olenemata aasta- või kellaajast. Nüüdseks on kokku 102 erinevat rada.



 «Gepsida saab kõikjal, kus on piisavalt põnevat maastikku,» tähendab Liiva. «Õige gepsimise hooaeg algab sügisel, sest pimedus annab särtsu juurde. LED-lamp jaaniussina otsa ees, käed vabad, ei hooma, kaugel asustusest ollakse.»



Gepsimise mänguskeemi mõtlesid välja OÜ 360 kraadi töötajad. Esimene mäng gepsimise nime all peeti 2005. aastal. «Algul oli gepsimine üks osa kajakimatkast Pakri saarele, ühel hetkel oli aga vaja seltskonnamängu ja nüüd on see jäänud peamiselt seminarijärgseks tegevuseks,» räägib Liiva ning lisab, et loodetavasti saab gepsimise mänguskeemi lähiajal patendiametis kaitsta kui kasulikku mudelit. Liiva leiab, et nimi «gepsimine» on parajalt kelmikas ning mõjub hästi.



Osalejate muljeid



Väga võimas üritus oli ja meie rahvale (kuigi eri mõõtu ja eri suhtumisega inimesed) väga-väga meeldis! Parajalt karm ilm andis asjale vürtsi juurde.


Birgit Kribal, rahvusarhiiv pealampidega tormises Haapsalus gepsimas



Poleks osanud ettegi kujutada, millist hasarti tekitab tuulisel sügisõhtul mererannas ja männimetsas ringituuseldamine, eri kohtades pealambi valgel loodusmärkide ning objektide märkamine; kui palju nalja võib teha vaimukatele küsimustele omapäraste vastuste otsimine ja vastasmeeskonna üle­trumpamine. See on vist väheseid üritusi, kus sügispimedus kõvasti plusspunkte lisab ja sündmuse tükk maad põnevamaks muudab!


Merike Teder, õhtusel


pealampidega gepsimisel Laulasmaal

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles