Osturalli avapäeval ületati kõigi aegade käiberekord

Eve Kruuse
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Osturalli Tallinna kaubamajas.
Osturalli Tallinna kaubamajas. Foto: Mihkel Maripuu

Samal ajal kui majandus kiratseb ja töötus kasvab, purustas Kaubamaja osturalli kõigi aegade käibe- ja külastajarekordid. Sada tuhat inimest jättis Tartu ja Tallinna kaubamajja kokku 15,6 miljonit krooni.

Võrdluseks – tavapäeval küündib külastajate arv kahe linna kaubamajades kokku kuni 40 000 inimeseni.

Tallinna kaubamaja müügi- ja turundusdirektori Enn Pareli sõnul on Osturalli kampaania kui rusikas silmaauku.

«Raskes majandussituatsioonis venitavad inimesed ju igat krooni pikemaks, otsivad, kust saab odavamalt osta. Õnneks on meie kaubatarnijad praegu väga altid soodsa hinnaga pakkumisi tegema. Tundub, et ajad, mil neil kõik nagunii laost ära osteti, on möödas,» rääkis Parel.

Ta selgitas, et osturallil müüakse spetsiaalselt selleks ajaks varutud kaupa, aga samas hinnatakse 30–40 protsenti alla ka sügishooaja esemed, mis pole seni väga hästi müügiks läinud. «Kui mõni kaupmees ütleb, et tal on praegu varudega seis hea, siis ta ei räägi õigust,» tõdes Parel.

Kui tavaliselt on osturalli olnud Stockmanni kaubamaja hullude päevadega samal ajal, siis seekord korraldas Tallinna kaubamaja oma kampaania varem.

«Arvestades sügishooaega ja inimeste palgapäevi, tundus meile, et 15. oktoobril alustamine jääb hiliseks. Kampaania varem alustamisega võtsime teadliku riski ja tundub, et seekord see otsus õigustas ennast,» nentis Parel.

Tallinna kaubamaja teenindaja Marje Vompa tõdes, et kassades väga pikki järjekordi ei ole, aga näiteks kampaaniahinnaga müügil olnud joped, mille eest tuli välja käia 700 krooni ringis, osteti ära juba osturalli esimesel päeval.

Hullud päevad hiljem

Enne talve lähevad alati hästi kaubaks ka teksased, samuti on rohkelt ostjaid näiteks pesuosakonnas.

«Arvan, et meie ostja on küllaltki mõistlik ja suure hurraaga kõigega kaasa ei lähe. Eks mõni vaatab-jalutab niisama, aga paljud ostavad ikka oma vajadusest lähtuvalt,» arvas Vompa.

Stockmanni turundusjuhi Krista Luhaste sõnul ei ole nende hullude päevade kampaania nädala võrra hilisemaks lükkamine seotud Tallinna kaubamaja kampaaniaga.

«See oli meie organisatsioonisisene otsus. Eks nüüd saab siis näha, kuidas see muudatus toimib, naiivne oleks loota, et käive on sama suur kui eelmisel aastal, aga väikest kasvu ootame ikka,» rääkis Luhatse.

Tema sõnul on inimeste huvi hullude päevade vastu endiselt väga suur ja leidub isegi neid, kes helistavad, et küsida, miks need ei ole veel alanud.

Kampaania kontseptsioon on ikka sama mis seni. Kogu hulludel päevadel müügil olev kaup on sisse ostetud spetsiaal­selt sellel ajal müümiseks. Seisma jäänud kaupa kampaania ajal allahindlusega ei müüda.

Kampaaniad alavääristavad

Kristiine keskuse turundusjuht Kaidi Lauri leidis aga, et sellised kampaaniad alavääristavad tarbijat. Need on tema sõnul paljudes ostjates tekitanud tunde, et kampaanialogodega kilekotiga on piinlik mööda linna liikuda.

«Tallinna kaubanduskeskustes toimuvate sügiskampaaniate märksõnad on olnud kähmlus ja trügimine, show müüb. Järjekorrad ja trügimine paari odava toote nimel meenutab Nõukogude aega, milleaegseid tundeid ja käitumisi need kampaaniad ka taasäratavad,» kommenteeris Lauri konkurentide juures toimuvat.

Ta leidis, et klient väärib rohkem austust, ja kvaliteetse kauba soetamine hea hinnaga ei peaks olema inimesele piinlik, seda enam, et kokkuhoid on tänapäeval lausa vajalik. «Meie eristume kindlasti sellega, et rõhume kvaliteedile ning ka käitume väärikalt,» lisas Lauri.

Osturalli külastajate küsitlus

Kas ostukampaaniaid on vaja?

Taivo Kivistik (42), riigiametnik

Ma ei tulnud osturallile ostma. Käisin raamatupoes ja lähen siit lihtsalt läbi. Mind jätavad sellised ostukampaaniapäevad külmaks. Ma ei ole kunagi kuskile läinud mingisuguse kampaania pärast.

Eks need kampaaniad ole rohkem inimeste psühholoogial mängimine. Ilmselt sellist kaupa, mida inimesed ei vaja, ostetakse rohkem kui vajalikke asju. Kuigi välistada seda ei saa.

Jelena Selg (27), juuksur

Ma ei osta printsiibil «ostan sellepärast, et on odavam». Praegu on kokkusattumus, mul on vaja jopet ja juhtumisi on ka osturalli. Arvan, et oleksin tulnud ka siis osturallile ringi vaatama, kui mul ei oleks olnud konkreetseid soove.

Ilmselt olen ostukampaaniatele sattunud reklaami pärast. Allahindlusprotsent võiks suurem olla, meil kahjuks ei ole selliseid allahindlusi nagu näiteks Norras või Rootsis.

Georgi Juss (63), kunstnik

Kindlasti on selliseid päevi vaja. Arvan, et iga inimene on huvitatud sellest, et ta saaks midagi odavamalt osta. See on väga inimlik. Ehkki võib endale teadvustada, et see kõik on kunstlik, soojendab see hinge, kui tuled ja saad midagi odavamalt osta.

Ma ei tulnud siia seoses osturalliga, mul naine rääkis, et nägi siin endale sobilikku mantlit, ma tahan seda näha. Kaks asja koos: mantlit on vaja ja ehk saan ka odavamalt. Mitte mingil juhul ei alanda niisugused ostupäevad inimesi. Siin käivad nii rikkad kui mitte nii väga rikkad.

Kristina Smõslova (18), õpilane

Tulin vaatama, mida pakutakse. Selliseid kampaaniaid on ikka vaja. On palju asju, mida kõik inimesed endale lubada ei saa, aga allahindlused annavad võimaluse neid osta. Allahindlus võiks olla muidugi suurem. Tahan endale seelikut osta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles