Tallink Takso pakub juhtidele vähem palka või koondamist

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallink Takso autod hotelli ees.
Tallink Takso autod hotelli ees. Foto: Mihkel Maripuu

Vastu suve alustanud Tal­link Takso pakub juhtidele poole väiksemat põhipalka või koondamislehte, sest firma ei tule muutunud konkurentsiolukorras muidu toime.

Läänemere suurima laevafirma nime kandev ja osaliselt talle kuuluv taksofirma võttis kevadel juhid tööle 10 000-kroonise põhipalgaga, millele lisanduvad väiksemad lisatasud ja alates teatud kuukassast ka protsent käibelt.

Juhtide sõnul saavad nad praegu kätte pisut alla 10 000 krooni kuus, kuid 35 000-kroonisest kuukassast algav kassaprotsent jääb lõviosale juhtidest kättesaamatuks. Nii suurt kassat on kaheksatunniste tööpäevadega Tallinna tingimustes lihtsalt väga raske saavutada.

Halva üllatusena tabas juhte aga mõne nädala eest alanud väljakutsed firma juhtkonna juurde. Kõneluste sisu oli lihtne: kas leppida väiksema töötasuga või saada koondatud. 

Aktiivsemalt tööle

Postimehega rääkinud juhtide sõnul oli uueks pakkumiseks 5000-kroonine põhipalk, millele lisanduks 1000 krooni kuus öövahetuste eest. Lisaks pakuti uut, kassapõhist tulemuspalga süsteemi, mis juhtidele kuigi suurt palgalisa ei annaks.

Mitu taksojuhti kinnitas Postimehele, et suurem osa neist ei ole praegu veel kummalegi paberile allkirja andnud. Pigem püüavad nad ühtse löögirusikana esinedes säilitada senised töötingimused, sest töötajad teavad, et asendajaid on taksofirmal neile raske leida.

Seniste tingimuste säilimise lootuses ning firma pahameelt kartes ei soostunud enamik juhte oma nime all kommentaare andma.

Tallink Takso juhataja Alger Holzmann ütles, et suur osa juhtidest on uue palgasüsteemiga nõustunud ja töötab firmas edasi. Samuti on uue palgasüsteemi alusel võetud tööle uusi juhte.

Tema sõnul on muudatused vajalikud, et motiveerida juhte aktiivsemalt tööd tegema, sest varasem kõrgem põhipalk ei motiveerinud juhte rohkem kliente teenindama.

«Nüüd, kui meie klientide arv jõudsalt kasvab, suurenevad sellega ka võimalused lisatasu teenida. Soovime anda töökamatele juhtidele võimaluse teenida rohkem ja passiivsemad saavad siis vastavalt vähem,» märkis Holzmann. «Tegemist on õiglase tasakaalu saavutamisega ja ka tööle motiveerimisega.»

Uue pakkumise täpset sisu ei soostunud ta Postimehele siiski avaldama. Seda, et Tallink Takso juhtidest tühjaks jookseb ja uusi kusagilt asemele võtta ei ole, Holzmann ei pelga. Tema kinnitusel on juhte firmal praegu piisavalt.

Taksosid ülemäära

Taksojuhid viimase väitega siiski nõus ei ole, sest osa kollastest taksodest seisab siiani nukralt parkimisplatsil ning kedagi nendega sõitmas ei ole.

Eesti Taksoliidu juhatuse liikme ja kauaaegse taksojuhi Lembit Poolaku sõnul ei ole Tallinki püüdes palku alandada midagi imekspandavat. «Juba algusest peale oli selge, et Tallink Takso selliste töötasudega konkureerida ei suuda ja omanikud peavad firmale lihtsalt peale maksma,» lausus ta.

Tallink Takso ja tema juhtide praegust dilemmat Poolak siiski hästi kommenteerida ei oska, sest muu hulgas ka ametiühinguna tegutsevasse taksoliitu see firma ega lõviosa tema juhtidest ei kuulu.

Poolaku sõnul on taksoturg praegu nii Tallinnas kui ka teistes linnades üsna reguleerimata ning nii suure taksode arvu juures jäävad juhtide palgad märgatavalt alla 10 000 krooni. Peamist olukorra lahendamise võtit näeb ta just taksode arvu piiramisest ja taksojuhtidele esitatavates kõrgetes nõudmistest. «Meil võib taksojuhina töötada igaüks, kes mõistab rooli keerata,» märkis Poolak.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles