Test: 100 000 km BMW 320i Touringuga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: BMW

See BMW ei valmista rõõmu mitte ainult sõidu ajal, vaid ka töökojas. Korralise hoolduse kõrval ei vajanud 320i peaaegu mingit tähelepanu. Rõõmustavalt robustne tegelane.

Õige hiljuti lõpetas Auto Bildi pika testi BMW X3 2.0 d. Noobel-linnamaasturil jäi pikaajalisest vastupidavusest vajaka ning 100 000 km testide pingereas jõudis ta alles 17. kohale, kirjutab Auto Bild Eesti.



Seda suurema huviga oodati, kuidas teine BMW 100 megameetrit läbib. Kas keskpäraselt nagu X3? Või õigustab 320i Touring margile esitatavaid kvaliteediootusi?



Kaua oodata ei tulnud, vaid paar päeva pärast X3 lahkamist tõusis «kolmas» tõstukil töökoja lae poole. Müncheni universaalil kulus testikilomeetrite kogumiseks kõigest 20 kuud.



Nii ruttu pole veel ükski sõiduk Auto Bildi pika testiga hakkama saanud. Eks see räägi «kolmanda» populaarsusest katsesõitjate hulgas. Nemad oleksid testisõite heal meelel veel kaua jätkanud.



«Auto sobib nagu rätsepaülikond.»  «Sada viiskümmend hobujõudu on sõidurõõmu saamiseks piisavad.» Need on kaks tüüpilist kommentaari BMW usinalt täis kirjutatud sõidupäevikust.



Positiivsed kommentaarid selges enamuses



Sellised kommentaarid kinnitavad – «kolmas» pole lihtsalt mingi auto. BMW äratab tundeid. Ja saab kiidusõnu ka neilt, kes tööasjus rohkem vaatavad kui kirjutavad. Fototoimetaja Bozo Furkes näiteks ütleb: «Mootor ja käigukast moodustavad hämmastavalt täiusliku terviku.»



Ja toimetaja Joachim Staat arvab, et 150-hobujõuline neljasilindriline evib «rohkem särtsu kui vanemad kuuesilindrilised».



Igasuguse kahtluseta esindab kaheliitrine vabalthingav jõuallikas Baieri mootoriehitust väärikalt, vaid madalatel pööretel võib ta tunduda nõrgavõitu. Eriti kui võrrelda konkurentide ülelaaditud mootoritega.



Igatahes viib põrandasse vajutatud pedaal universaali 218 kilomeetrini tunnis. Ärgem siiski unustagem, et tippvõimsuse saavutamiseks soovitab BMW kasutada 98-oktaanilist bensiini.



Muljet avaldab ka 320i peatumisvõime: 36 meetrit sajakilomeetriselt tunnikiiruselt on väga hea tulemus. Ja mis veel tähtsam: ka 100 000 kilomeetrit läbinud pidurisüsteem pole võimekuses kriipsugi järele andnud.



Sõiduomadustelt jääb «kolmas» teistele eeskujuks



Niisiis on sõiduvõimetega kõik korras. Kuid missuguseks muudab 100 megameetrit kabiini? Sest universaali kanda on koormakandmise – ja laadimise-lossimise koorem.



Auto Bildi toimetuse teenistuses pidi Touring pehmete reisikottide kõrval vedama kandilist mõõteaparatuuri, karedapõhjalisi limonaadikaste ning karvaajavaid koeri. Ja üllataval kombel suutis noobli sametiga polsterdatud pakiruum kõik raskused üle elada.



Erinevalt testikaaslasest, X3-linnamaasturist, näitasid 320i plastpinnadki end üpris kriipimiskindlatena. Saab küll, kui tahetakse.



Elulaadi-universaali tagasihoidlik, 460-liitrine pakiruum sai suurema jao veoülesannetega hakkama. Eks premium-klassis olegi vorm praktilisusest tähtsam.



Suurem osa Touringu kriitikat pärineb mugavust armastavatelt toimetuse liikmetelt. Nemad kaebasid halbadel teedel «kohmaka» vedrustuse ning «närvilise suunakindluse» üle.



Mitu korda märgiti, et «BMW veermik peaks jäigaseinaliste runflat-rehvidega rohkem arvestama».



Osaliselt põhjustab suunakindluse kriitikat üpris otsese ülekandega, veidi harjumist nõudev rool. Sportlikud juhid aga oskavad hinnata selle pakutavaid erksaid kurvisõiduomadusi.



Pole kahtlust, et dünaamika ja juhitavuse asjus kuulub mudeliseeria E90 ikka tippklassi.



Ka testi keskmine kütusekulu – 8,5 liitrit 100 kilomeetrile – ei anna mingi põhjust näidata kollast kaarti. Moodne ülelaadimisega Mercedes-Benz C 180 T Kompressor tarvitab sama palju.



Kütusekulu kahandab 2007. aasta septembrist rakendatud Efficient Dynamicsi programm, mis muuhulgas hõlmab bensiini otsepritset ja stopp-start-tehnikat. Nii et kui endale nüüd neljasilindrilise «kolmanda» ostate, sõidate eriti säästlikult.



Seoses äsjase mudelivärskendusega pange tähele, kas BMW-müüjad «vanu» autosid märgatava allahindlusega müüma hakkavad. Riski pole sellise «kolmese» ostul mingisugust.



Proovisõiduauto käitus kogu testi jooksul eeskujulikult, plaaniväliselt töökotta pöörduda polnud vaja kordagi. Rikete loetelu on 320i korral lühike.



Väga lühike: 40 879 kilomeetri järel kustus üks tagalatern, 71 946. kilomeetril vahetati piduriklotsid. Tavapärane asi... lisaks õlivahetused, uued klaasipuhastid, talverehvid. Kõik.



Panoraam-klaaskatus tegi lärmi



Ebameeldiva erandina tekitas (lisavarustusena pakutav) panoraam-klaaskatus algul peavalu katsesõitjatele, seejärel valmistas peamurdmist BMW tehnikutele. Ta tegi nimelt pidevalt lärmi.



Läbipaistev, elektriliselt liigutatav katus maksab 22 400 krooni ning toob kabiini palju valgust ja õhulisust. Kuid 55 000 kilomeetri järel hakkas konstruktsioon talumatu valjusega naksuma-krigisema. Põhjuseks määras töökoda katusekasseti ebatäpse paigutuse.



Vajaliku häälestuse tegi BMW töökoda garantii korras, kuid juba 6000 kilomeetrit hiljem hakkas klaaskatus taas murettekitavalt häälitsema.



Huvitaval kombel ei andnud samasugune katus X3-testiautol endast 100 000 km jooksul kordagi märku. Kas siin on tegemist vaid 3. seeriale tüüpilise veaga?



«Optimeerisime paigaldusprotsessi, probleemid peaksid olema sellega kõrvaldatud,» püüab BMW kvaliteedikontroll murepilvi hajutada. Kuid kvaliteedi täielikuks kontrollimiseks võiksite oma 3. seeria BMW tellida klaaskatuseta. Vana tõe järgi: puuduv asi ei saa kuidagi rikki minna.



320i Touring peab ajahambale eeskujulikult vastu



Testiauto igatahes baasvarustuses toimetuse parklasse ei sõitnud. Baashinnale lisandus 38 punkti lisavarustuse nimekirjast, rahaliselt üle 16 000 euro (250 000 krooni).



Kallis, kuid mõttekas on 22 400 krooni maksev Comfort-pakett, mis sisaldab isetumenevat tahavaatepeeglit, vihmaandurit, automaatset kliimaseadet, tempomaati ja parkimisandureid. Viimased valvavad küll ainult auto ahtrit. Kes ka nina parkimiseks abi soovib, peab veel 4700 krooni lauale laduma.



Erinevalt klaaskatusest ei valmistanud kogu see mugavustehulk mingeid muresid. Niisiis võime öelda, et 320i kestab kaua. Mootori lahtivõtmine näitas sealgi nimetamisväärse kulumise puudumist. Kere kannab ajahamba esimesi jälgi üksikute pisikeste roostetäppide näol. Ja kabiin näeb 100 megameetri järel peaaegu nagu uus välja.



Nii et kõik on hästi? Mitte päris. Mootori lisaseadmete seisukorra hindamisel leidis DEKRA spetsialist Günther Schiele siiski midagi. Katalüsaatori siseelu uurimisel avastas ta tugevate sulamisjälgedega monoliidi, mis katalüsaatori tõhusust tublisti kahandab.



Ka ülevaatusel märgiti 320i heitgaaside kõrgendatud süsivesinikesisaldust. BMW räägib halvast kütusest põhjustatud «üksikjuhtumist». Võib ju olla, tagantjärele seda kontrollida ei saa.



Ega muuda see midagi ka lõpptulemuses: Auto Bildi kõigi aegade edetabelis saab 320i kolmanda koha. Viisteist kohta parema kui X3. Õnnitlused!



Kokkuvõte - Auto Bildi toimetaja Jörg Maltzan



Missugune kergendus! X3 üpris keskpärase esinemise järel läbib 320i Auto Bildi saja megameetri testi suveräänselt, märkimisväärsete riketeta. Nii peabki – BMW universaali võib ostjaile kõhklemata soovitada.



Jaapani kvaliteeditšempionite Mazda 6 ja Toyota Priuse järel saavutab Müncheni auto töökindluse edetabelis koguni kolmanda koha. Nii uhiuuena kui ka kasutatuna on BMW «kolmas» kallis, kuid – nagu veel kord kinnitatud – oma hinda ka igati väärt.




 Auto Bildi lugejate arvamused: 


«Garantii töötab.»


Isegi 30 000 kilomeetri järel olen veel oma Touringust vaimustatud. Mõned vead likvideeriti garantii korras (roolisamba vahetus, kinnikiiluvad ukselingid, lekkiv panoraamkatus, panoraamkatuse ja pakiruumi ruloo klõbinad, rikkis süütepool). Mina ostaksin endale 320i Touringu taas.


Hans-Georg Lonnemann, BMW 320i Touring



«Sportlik ja säästlik.»


Üsna dünaamiliselt läbitud 17 000 kilomeetri järel olen saanud keskmiseks kütusekuluks 7,9 l/100 km. Kui kehvasti sulguv tagaluuk välja arvata, pole autol nimetamisväärseid vigu. Rõõmu teevad kujundus, hele nahk ja hiigelsuur panoraam-katuseluuk. Mootori võimsusest piisab, stabiilsuskontrolliseade lubab julgemalt harrastada sportlikku sõiduviisi.


Felix Glaser, BMW 325d Touring



«Isteasend liiga madalal.»


Mu BMW teeb ikka ja alati hulgi sõidurõõmu. Kuid aastate lisandudes muutub mul autosse sisenemine ja sealt väljumine üha raskemaks. Jääksin BMW-le truuks, kui ta pisut vanurisõbralikum oleks.


Martin Sänger, BMW 320i



 Tootja reaktsioon: nii ütleb BMW... 


... katalüsaatori sulanud sisu kohta


Eelkatalüsaatori piirkonnas esinevad sulamisjäljed on tõenäoliselt tingitud kontrollimatutest põlemisprotsessidest. Need omakorda on arvatavasti põhjustatud tugevasti erineva kvaliteediga kütusest, mida välisreisidel kergesti tankida võib.



... panoraam-katuseluugi kriuksumise ja naksumise kohta


Nii suure klaasipinna autokatusesse integreerimine on tõsine tehniline ülesanne. Mida jäigem on autokere, seda stabiilsemalt istub klaaskatus. Mõnesuguste stardiraskuste järel oleme kõnealuse probleemi nüüdseks positiivselt lahendanud.



Remonditööd


40 879 km


Parempoolse tagalaterna hõõglamp vahetatud,


21.18 eurot (332 krooni).



55 026 km


Panoraamkatuse raam justeeritud, garantii korras.



71 946 km


Esi- ja tagapidurite klotsid vahetatud,


450.14 eurot (7043 krooni).



***


Sellised on võitjad



Garchingi linna BMW esinduse mehaanikud näivad muretud, jah, isegi hooletud, kui 320i viimaseks ülevaatuseks nende tõstukile veereb.



Kaks päeva hiljem tõdeme nende enesekindluse põhjendatust, sest «kolmas» on ka sada tuhat kilomeetrit sõitnuna tehniliselt suurepärane auto. DEKRA aruandes seisab muuhulgas: «Summaarne kulumislõtk kolvi ja silindri vahel 0,15 mm. Kolbide ja silindrite mõõdud ning neist tulenev lõtk jääb kõigis silindrites lubatud tolerantsi piiresse.»  



Nende sõnadega tõstetakse neljasilindriline jõuallikas aadliseisusse. Ja vaid õige pisut häirib, et vahetult enne testi lõppu dünamomeetrilisel stendil mõõtes lubatud 150 hobujõust pisut puudu jäi. Vaid 146,3 hobujõudu pööras tagarattaid.



See klapib ka kiirendusaegadega, mida mõõtis testi lõpus Auto Bild. Ka siin ei saavutanud katsesõiduk sajakilomeetrilist tunnikiirust tehase lubatud 9,4 sekundiga. Kuid see on vaid imepisike plekk Baieri katsealuse lumivalgel ülikonnal.



Pisut enam tekitavad muret katalüsaatorikahjustused. Juba heitgaaside analüüsil tekkisid esimesed kahtlused. Silma hakkas süsivesinike (HC) suur sisaldus, mis ületas lubatud piiri umbes kahekordselt. BMW süüdistab viletsat bensiini.



Auto edasine ülevaatus aga näitas taas BMW ootuspärast kvaliteeti. Ülevaatusprotokollist loeme: «Värvi kvaliteet OK, rool OK, mootori abiseadmed OK, käigukast OK, sidur OK ...»



Ja ärritab see, et – täpselt nagu äsja testi lõpetanud X3-lgi – hakkab kooruma juhiukse lingi plastkate. Kuid kokkuvõttes on «kolmese» ostuks kulunud raha ikkagi väga hästi paigutatud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles