Tasulise rongiinfo teave on veebilehel tasuta väljas

Uus diiselrong.

FOTO: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Rongireisijaid pahandab, et tasulisele rongiinfo telefonile helistades ei saa operatiivset infot, vaid jagatakse teavet, mis on rongifirmade veebilehel väljas.

«Sealt (tasulisest infotelefonist – toim) saadud vastused olid: vaadake internetist....jälgige internetti...rongid sõidavad vaba graafiku alusel...mul pole praegu informatsiooni busside sõiduaegadest...ei tea, ei saa, ei ole...,» nurises üks Elektriraudtee kasutaja tasulise rongiinfo telefoni 1447 üle, kui suviste remonditööde ajal olid osaliselt käigus asendusbussid. Ta lisas, et kui inimene kusagil peatuses helistab infotelefonil, siis järelikult ei pääse ta internetti.

Ka mitmed teised reisijad on kurtnud, et ootamatute seisakute (näiteks avarii korral raudteel) ei ole võimalik tasuliselt telefonilt adekvaatset infot saada ning infotöötaja ei tea rohkem, kui rongifirmade kodulehel väljas on. «Jääb mulje, nagu nad otsiksid vastuseid ainult sealt,» tõdes üks Edelaraudtee reisija ja lisas, et selliselt numbrilt peaks saama kiiret ja operatiivset teavet.

Elektriraudtee pressiesindaja Norbert Kaareste sõnul kehtiva korra kohaselt teavitab Elektriraudtee liiklushäirete osas oma veebikanaleid ja infotelefoni samaaegselt. «Seega on õige väita, et infotelefonist jagatav info on leitav ka meie kodulehelt,» nendib ta.

Kaareste sõnul saaks loomulikult infoliikumine alati kiirem olla ning ettevõte on selles osas teinud ja tegemas ka konkreetseid samme. «Näiteks käesoleval kuul võtab Elektriraudtee kasutusele rongide reaalajajälgimise süsteemi, mis hakkab edaspidi koheselt teavitama nii meid, maanteeameti Peatus.ee keskkonda kui ka Elektriraudtee kodulehte tekkinud hilinemistest,» lubas ta.

Edelaraudtee kommunikatsioonijuhi Kersti Gorstovi sõnul on ettevõtte põhimõte info edastamisel see, et operatiivinfo rongiliikluses toimuvas kohta peab jõudma kiiresti kõigi huvilisteni-reisijateni. «Selleks oleme juba aastaid tagasi välja töötanud infosüsteemi, kuhu laekuv info suunatakse kiiresti edasi viide kanalisse: kodulehele, infotelefonile, infotabloodele, jaamade infoekraanidele, m.edel.ee (mis on optimeeritud mobiiltelefonidele),» selgitas ta.

Nii peaks rongiinfo olema samaaegselt kättesaadav nii infotelefonile helistades kui kodulehel ja teistes mainitud kohtades. «Kui inimesel ei ole võimalik teisi infokanaleid kasutada – näiteks vaadata infot rongide graafikust püsimise kohta kodulehelt või mobiilitsi, siis saab ta soovi korral helistada ja küsida. Kogu info, mis on antud ajahetkel Edelaraudtee valduses, on ka reisijatele mitme kanalite kaudu kättesaadav,» sõnas Gortsov.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles