Elektrirongide sõiduplaan – oota 45 minutit või jää iga päev hiljaks

Hanneli Rudi
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrirongid.
Elektrirongid. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Elektriraudtee sõiduplaan paneb töölkäijad ja koolilapsed keerulisse olukorda, neil on valida, kas tulla linna kolmveerand tundi varem või jääda iga päev hiljaks.

«Olen pidev elektrirongi kasutaja. Üldiselt mugav, kui jätta kõrvale mõned hilinemised ja vägagi rahvast täis rongid, aga muret teeb hommikune graafik,» rääkis Kivimäel elav Maiu. Töö- ja koolipäevad algavad pealinnas üldiselt kas kell 8 või 9, kuid rongide sõiduplaan on selline, et nendega õigeks ajaks kohale ei jõua.

«Üks rong jõuab Balti jaama 7.58 ja see teeb kella 8 tööle/kooli jõudmise võimatuks. Enne seda jõuab eelmine rong Balti jaama 7.25, aga see on jälle natuke vara,» tõi ta näite. Paremas olukorras pole ka kella 9 tööle minejad, sest rong jõuab raudteejaama kell 9.01 ja enne seda kell 8.15.

«Mu lapsed pidid eile  kooli (Gustav Adolfi gümnaasiumi - toim) minema teiseks tunniks ehk 8.55. Nad jõudsid rongiga linna 8.15, mis on 40 minutit enne tundide algust,» tõi naine näite elust enesest.

Naise sõnul teab ta, et alates oktoobrist hakkab kehtima uus graafik, mille kohaselt jõuavad rongid Balti jaama kas 20 või 50 minutit pärast täistundi. «20 minutit on jälle liiga vara, aga 50 minutit on nibin-nabin, kes lähemal on, need jõuavad, kes kaugemale peab minema, see jääb hiljaks,» tõdes ta. Naise sõnul teab ta mitmeid inimesi, kes vaatamata sellele, et ühistransport on neile tasuta, on nõus tasuma rongisõidu eest, kui vaid sõiduplaan neile sobiks. «Aga nad (Elektriraudtee – toim) ei taha seda raha maast üles korjata,» imestab ta.

Ka jääb nõmmekale arusaamatuks, miks õhtuse tipptunni ajal on käigus vaid paar rongi tunnis, samas kui keset päeva sõidavad need märksa tihedamalt. «Mina ei saa aru, kes siis sõidavad!» imestas ta. Tipptundide ajal aga on rongid nii ülerahvastatud, et suisa üks piletimüüja olevat reisijatele soovitanud kaebusi kirjutada. «Mis te seisate siin nagu silgud pütis, miks te ei kirjuta, et pandaks vaguneid juurde. Eile vaatasin, mitte ühtegi kaebekirja selle kohta,» meenutas naine piletimüüja sõnu.

Elektriraudtee müügi- ja turundusjuhi Nobert Kaareste sõnul on ettevõte juba varakult teatanud, et uute rongidega minnakse üle intervall-tüüpi sõiduplaanile, kus Tallinnasse saabumised ja sealt väljumised hakkavad olema kindlatel kellaaegadel, seda sõltuvalt liinist.

Paldiski rongide puhul on läbi aastate olnud Tallinna saabumisaeg 50. minutil ning Riisipere rongil 20. minutil. «Sõltuvalt Balti jaama hõivatusest (diiselrongidega) on meil olnud enam-vähem võimalik antud kellaaegadel ka Balti jaama saabuda,» rääkis Kaareste.  

«Tõsi - hetkel eksisteerivad kaks Paldiski-Tallinna väljumist, mis saabuvad vahetult enne või peale täistundi, aga antud asjaolu laheneb 27. oktoobrist alates, mil kasutusele tuleb uus, kiiremate sõiduaegade põhiplaan,» lubas ta.

Koosseisude pikendamist ettevõte tänavu ei planeeri, vaid suunab oma vabad koosseisud täiendavatele väljumistele. «Loodame septembrikuu jooksul käiku panna uued lisaväljumised Keila-Tallinna liinil, mis saabuksid Tallinna vastavalt 7:40 ja 8:40. Kohe kui oleme riigi ja raudteeomanikuga selles konkreetsemalt kokku leppinud, teavitame ka reisijaid uutest väljumisaegadest.,» lubas ta.

Kaareste sõnul on oluline rõhutada, et alates 1. jaanuarist tõstetakse väljumiste arvu viisil, kus tipptunnis on Keila ja Tallinna vahel käigus neli väljumist mõlemas suunas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles