Kaardimakseviga võib raha arvel kinni hoida

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Asjatundjate sõnul tasub oma pangaarvel silma peal hoida ja võimalikud topeltbroneeringud aeg-ajalt üle kontrollida, kuid üldjuhul tühistab need kas kaupmees ise või siis pank.
Asjatundjate sõnul tasub oma pangaarvel silma peal hoida ja võimalikud topeltbroneeringud aeg-ajalt üle kontrollida, kuid üldjuhul tühistab need kas kaupmees ise või siis pank. Foto: Sille Annuk

Poes kaardiga makstes tasub tõrgete tekkides iga tehingu kohta eraldi tšekk võtta ning pangaautomaadis või internetipangas järele kontrollida, ega raha pole kogemata kahekordselt broneeritud.


Automaattanklas kaardiga tasudes võib kliendi maksejõulisuse kontrolliks enne tankimist tehtud broneering tehnilise rikke korral automaatselt tühistamata jääda ja hoida nii tuhandeid kroone mitu päeva arvel kinni. Broneeringutega tuleb probleeme ette ka kauplustes.

Postimehe poole pöördunud Maxima kaupluse klient puutus näiteks 20. oktoobril sisseoste tehes kokku olukorraga, kus PIN-koodi tuli kaardiga makstes sisestada kaks korda. Klient oli üllatunud, kui kassapidaja teatas, et kaart on blokeeritud. Vaatamata sellisele teatele palus kassapidaja kaarditehingut uuesti proovida.

Teine makse küll õnnestus, kuid tšekki esimese tehingu kohta klient ei saanud - kassapidaja olevat selle juba ära visanud. Ometi selgus kaks päeva hiljem, et ka esimene tehing oli tegelikult õnnestunud. Õnneks tühistati üleliigne broneering juba viis minutit hiljem, kuid alati ei pruugi see nii minna.

Maxima avalike suhete juht Erkki Erilaid ei osanud selgitada, miks võis kassapidaja öelda, et kaart on blokeeritud, kuid kõige tähtsam on tema sõnul see, et raha sai kiirelt tagastatud. «Pole ju ka keegi kurtnud, nagu oleks kellelgi sellisel moel raha arvelt kaduma läinud,» ütles ta.

Küll aga on tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul kliendil alati õigus saada ka ebaõnnestunud tehingu kohta kinnitus.

Kuigi kõnealusel juhul pole teada, kas kassapidaja nägi kassasüsteemis hoiatust, et kaart on blokeeritud, näeb SEB kommunikatsioonijuhi Silver Vohu sõnul reegel ette, et sellises olukorras tuleks kaart ära võtta või mitte tagastada kliendile ning võtta ühendust pangaga. «Samas, kui tehakse teistkordne makse, palutakse korrata, siis see on kaupluse enda riisikol,» märkis Vohu.

Maxima kaardimakseid vahendava firma Costington OÜ tehniline direktor Mihhail Trofimov ütles, et kui klient sisestab kaupluse kaardimakseterminali PIN-koodi, teostab pank broneeringu. Kui seejärel peaks juhtuma lühiajaline sidekatkestus või elektrikõikumine, võib kassapidaja näha veateadet ja kassasüsteem saadab tehingu tühistamise päringu, mille alusel esialgne broneering hiljem tühistatakse.

Kahekordne broneering võib Trofimovi selgitusel tekkida näiteks ka siis, kui printer ei trüki mingil põhjusel välja tšekki, kuid tehing on juba autoriseeritud.

Silver Vohu sõnul tasub oma pangaarvel silma peal hoida ning aeg-ajalt võimalikud topeltbroneeringud üle kontrollida, kuid reeglina tühistab nad kas kaupmees ise või siis pank. Tõsi küll, aega võib selleks mõnikord kuluda ka mitu päeva.

«Kui inimene on tuvastanud, et tal on läinud rohkem maha ja broneering on endiselt üleval, siis peaks ta pöörduma panga poole,» lisas Vohu.



Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles