Mobiilinumber kiirendab oluliselt postipaki kättesaamist

Postipakid. Foto on illustratiivne.

FOTO: Andres Teiss/ Postimees.

Kui postipaki saatja paneb sellele vastuvõtja e-postiaadressi või telefoninumbri, kontakteerub Eesti Post adressaadiga oluliselt rutem kui muidu.  


Kaks Postimees.ee üleskutsele kirjeldada e-Eesti iseärasusi reageerinud lugejat kurtsid, et kui Eesti Posti jõuab pakk välismaalt, saadetakse koju postkasti paberteade selle asemel, et paki saabumisest e-kirjaga või telefonitsi teavitada.

«Kui lipakas postkasti saabub, siis suurem osa inimesi on tööl, ning saab paki kätte alles järgmine päev või järgmine nädal. Kui teade tuleks e-kirjaga, saaks paki üles korjata juba samal päeval või tellida kojutoomise teenus. Jääks ära ka paberiraiskamine ja postiljonide jooksutamine,» kirjutas ennast Juhan Piinlikuks nimetanud kommentaator.

Lugeja Ats leidis aga, et Eesti Post võiks võimaldada saada pakiteadet e-kirja teel või lausa SMSiga. «Olen nädala sees tööl linnas, kuid pakk läheb maale. Seega enne nädalavahetust teada ei saa, kas ja millal on pakk tulnud, sest teatelipik saadetakse samuti maale,» kurtis ta.

Eesti Posti pressijuhi Inge Suderi sõnul kasutab firma juba praegu inimestele helistamist või e-kirja saatmist, kuid seda vaid juhul, kui paki peal on vastavad andmed kirjas.

«Oma telefoninumbri või e-posti aadressi avaldamine on saatja ja saaja vaheline kokkulepe, millest nad üksteist informeerivad. Kui see info on saadetisel avaldatud, siis saame seda kasutada.»

Tema sõnul testitakse alates septembrist ka SMS-teavituse süsteemi. Esimeseks pilootkliendiks oli postimüügifirma, kelle pakkide saajatele saadeti teade paki postkontorisse saabumisest SMS-sõnumina.

«Esimese sihtgrupina hakatakse SMS-teavitust edastama postimüügist kaupa tellinud paki saajatele. Paki saabumisest teavitatakse SMSi teel, e-kirja teel ning paberil teatega. Plaanis on teavitust laiendada järjest ka teistele saadetise liikidele.»

Seda, et Eesti Post teeks endale kõigi klientide andmebaasi ja hakkaks inimesi teavitama ka neist pakkidest, kus pole e-postiaadressi või telefoninumbrit peal, Suderi sõnul loota ei tasu.

Tema väitel on selline valdavalt eraisikute vaheline pakivahetus, mille maht on aga väga väike.

Lahendusena soovitas ta inimestel hoolitseda selle eest, et pakisaaja teaks nende e-postiaadressi ja/või telefoninumbrit, sest kui need on paki peal kirjas, siis Eesti Post nende abil ka klientidega kontakteerub.

Kui soovid jagada totraid juhtumeid, kus Eestis kui juhtivas e-riigis peab jätkuvalt paber näpus mööda ametiasutusi ringi jooksma või on märgata mõnd muud olukorda, kus bürokraatiapraktikad inimeste aega, närve ja raha kulutavad, siis kirjutage meie üleskutse kommentaariumisse.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles