Vastuseta e-kiri tõi ohtralt närvikulu

Alo Raun
, vanemtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: Liis Treimann.

Parkimistrahvi tühistamise avalduse esitamiseks Tallinna transpordiametile kaks e-maili ja saatnud ja ligi 20 telefonikõnet teinud inimene pidi lõpuks ikka füüsiliselt ametisse kohale minema.

Postimees.ee reedesele üleskutsele reageerides oma augustikuise loo rääkinud Märdi sõnul on see näide e-riigi lombakusest - end virtuaalilmas tegijana esitlevas Eestis oleks loomulik, kui taolise avalduse saaks esitada e-kirja teel või spetsiaalses internetikeskkonnas.

Olukorra muudab tema hinnangul huvitavaks asjaolu, et trahviteates endas on kirjas, et hoiatustrahvi võib vaidlustada ka e-kirja teel 30 päeva jooksul alates selle tegemisest.

Just sellest infost lähtuvalt ta käituski, kirjutades nädal aega pärast vahejuhtumit - 10. augustil - trahviteates märgitud e-postiaadressile soovist otsus vaidlustada, paludes ühtlasi, et ta kirjale vastataks.

Märdile ei kirjutanud keegi

Kuid mida ei tulnud, oli vastus. Reageeringuta jäi ka 21. augustil saadetud teine kiri, rääkimata pidevatest telefonikõnedest.

«Umbes 20 telefonikõne hiljem õnnestus saada vastus, et neil pole mitte mingisugust kohustust minu kirjadele vastata, sest neil pole selleks lihtsalt aega. Kusjuures trahvil on selgesõnaliselt kirjas, et kaebuse kas isiklikult kohale minnes nende kontorisse vastuvõtuaegadel või e-posti teel,» rääkis Märt.

Nii ei jäänudki tal muud üle, kui käia tööajast 24. augustil ära transpordiameti kontoris ning esitada kaebus.

Mõisteti õigeks

Eksperdid kontrollisid vahepeal tema parkimisjuhtumit ning andsid talle õiguse. Õigupoolest küll abikaasale, kelle nimel Märt tegutses.

Kuid saamaks teada, kelle kasuks otsus langetati ning kas ees ootab trahvimaksmine, pidi Märt uuesti transpordiametisse kohale minema.

«Kuigi saatsin päringu ka e-kirja teel, keelduti e-kirja teel mulle lahendi tulemust teatamast.»

Tallinna transpordiameti peakontrolör Tanel Ossipov ütles Postimees.ee'le, et nende amet vastab kõigile saadetavatele e-kirjadele.

Suvel palju tööd

Miks antud kiri nii pikka aega vastuseta jäi, seda Ossipov täpselt öelda ei osanud, oletades, et tõenäoliselt tingis asjaolu suvepuhkuste aegne suur töökoormus, kus sageli peab üks inimene rabama kolme eest ja ei pruugi kõiki e-kirju märgata.

Seda, et Märt sai telefonikõnest aru, et ametil ei ole kirjadele aega vastata, pidas Ossipov pigem teineteisest mööda rääkimiseks.

Tema sõnul oli Märdi juhtum samas selline, kus too pidigi transpordiametisse kohale asjaolusid selgitama tulema, ehk seda ei oleks saanud tervikuna kodu- või tööarvuti tagant lahendada.

Ossipovi sõnul peetakse praegu plaani loomaks Tallinna oma parkimisportaal, mis oleks seotud andmevahetuskihi X-teega ning kus saaks ka kõiki enda parkimisega seotud andmeid vaadata. Samuti saaks selle portaali vahendusel vaidlustada hoiatustrahve.

Millal ideedest teostuseni jõutakse, ei julgenud Ossipov veel öelda.

Kui soovid jagada totraid juhtumeid, kus Eestis kui juhtivas e-riigis peab jätkuvalt paber näpus mööda ametiasutusi ringi jooksma või on märgata mõnd muud olukorda, kus bürokraatiapraktikad inimeste aega, närve ja raha kulutavad, siis kirjutage meie üleskutse kommentaariumisse

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles