Venelased ostavad kalleid kaupu eestlastest enam

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Balteco müügijuhi Andrus Nõmme sõnul huvituvad kallimatest vannidest just vene rahvusest ostjad.
Balteco müügijuhi Andrus Nõmme sõnul huvituvad kallimatest vannidest just vene rahvusest ostjad. Foto: Liis Treimann

Mitme luksuskaupu müüva poe töötajad on täheldanud, et venelastest ostjad ei jälgi hindu nii pingsalt kui eestlased, norivad toodete kallal märksa vähem ja käivad meeldiva asja eest raha kergemini välja.



«Jah, vastab tõele, et kestvus- ja luksuskaupa ostavad praegusel ajal rohkem vene rahvusest inimesed,» ütles Balteco turundusjuht Merje Sein.



Ta lisas, et venelased on eestlastega võrreldes märksa avatumad ning rohkem mugavusele ja oma heaolule suunatud mõtlemisega.



Mõistavad luksuse väärtust


«Jõukamad vene rahvusest pered investeerivad paremasse elukvaliteeti, eestlane on rohkem konservatiivne ning vähem riskialdis ja hoiab oma sääste pigem pangas või mõnel muul viisil,» rääkis Sein. «Raha ju rahval on, aga seda kogutakse sukasäärde.»



Luksuslikumaid kaupu ostavad praegu inimesed, kellel on kogunenud sääste ja mingil määral säilinud kindlustunne tuleviku suhtes ehk pidev sissetulek olemas.



Seina sõnul julgevad kallimaid tooteid endale lubada ka oma tervisest hoolivad inimesed, kes soovivad praegusel stressirohkel ajal kodus näiteks spaa-protseduure teha.



Üks Balteco viimaseid tellimusi oli mustast eksklusiivmarmorist valmistatud põranda sisse uputatav nurgavann, mille soovijaks oli riigiametis töötav vanem härrasmees. Kallimad ostud jäävad hinnavahemikku 50 000 – 60 000 krooni.



Balteco müügijuht Andrus Nõmm näitas aknaga nurgavanni, mis maksab ligi 70 000 krooni ja mille vastu on elavamat huvi ilmutanud just vene rahvusest ostjad. «Vene kliendid mõistavad, mis on luksus, neil on haaret rohkem kui eestlastel,» kiitis ta.



Eksklusiivset Itaalia mööblit müüva Natuzzi salongi juhataja Piret Paat tõdes, et vene klient ei nori ega tingi nii palju kui eestlane. Pigem ostab kallima ja kvaliteetsema toote.



Viimane ostja oli näiteks üks venelanna, kellele hakkas salongi sisenedes silma 93 000 krooni maksev nahkdiivani komplekt ja ta ostis selle ka kohe ära.



«Vene inimene võtab hinna üle kauplemist kui mängu, eestlane saab aga pahatihti pahaseks ja hakkab suuremat soodustust nõudma,» leidis Paat veel ühe erinevuse.



Püsikunded Venemaalt


Kalleid kaubamärke müüva Fa­shion Islandi turundusjuht Janne Laik rääkis, et nende poes käib lisaks Eesti elanikele ostjaid nii idast kui läänest.



Palju püsikundesid on Venemaalt, kus seda laadi rõivad ja jalatsid veelgi kallimad, pealegi saavad nad siin osta maksuvabalt. «On tõsi, et venelased hindavad kõrgelt kvaliteeti ja mugavust ning on valmis selle eest ka rohkem maksma,» lausus Laik.



Kallimad ülikonnad maksavad selles poes 60 000 – 80 000 krooni, krokodillinahast kingad aga 50 000 – 60 000 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles