Jõulukuu heateod ei pea piirduma annetusega

Martti Kass
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kelluke sümboliseerib tänavu heategu.
Kelluke sümboliseerib tänavu heategu. Foto: Margus Ansu / Postimees

Tänavused jõulukuu heategevuskampaaniad kutsuvad annetama eestlaste originaalsete ideede toetuseks aga ka lihtsate heategudega argipäeva helgemaks muutma.


Lisaks juba traditsiooniks saanud suurtele heategevuskampaaniatele, on tänavu käima lükatud ka mitu isealgatuslikku ettevõtmist.

Üheks selliseks on blogipidaja Heikko Grossi algatatud «Ole Hea» kellukestekampaania, mille eesmärk ei ole rahalisi annetusi koguda, vaid inimesi oma lähedasi aga ka võõraid abivajajaid abistama kutsuda.

«Tegelikult «Ole Hea» ettevõtmise juures ei saagi väga heategusid mõõta ja me ei tahagi neid mõõta. Need heateod peavad olema siirad ja südamest tulevad ning igaüks teeb neid pigem enda pärast,» selgitas Gross.

Ettevõtmise mõte seisneb pisikestes heategudes, mida tehes kingib heategija edasi kellukese. Kellukese saaja muretseb juurde veel kaks kellukest ning kingib need kolm koos heateoga edasi.

Grossi sõnul ei ole ta teiste heategudest lugusid kogunud. «Minu kõige südamlikum heategu oli vast see, kui sain teada, et mu vend on kodus haige, siis sõitsin talle külla ja viisin kõike head ja paremat, et ta kiiremini paraneks. Andsin edasi kellukese ja rääkisin sellega kaasneva loo,» tõi Gross näiteks.

Lugu, mis kellukese üle andmisega kaasas käib on järgmine: «see on kelluke, mis sümboliseerib heategu, mis mina sulle tegin. Ole hea ja saada sina see heategu (ja kelluke) edasi. Hangi, osta või meisterda lisaks veel kaks kellukest ja saada need ka teekonnale. Nii paned alguse heategude ahelale, mis üllatab kõiki ja paneb helisema kõik, keda see puudutab. Just Sina saad lükata veerema selle lumepalli, mis järjest kasvab ja heas mõttes müksab ning äratab inimesed üles.»

Igal aastal ulatuslikku heategevuskampaaniat korraldanud EMT annab tänavu inimestele võimaluse toetada mõttetalgutel välja käidud originaalseid ettevõtmisi.

Kampaania põhifookuses on neli projekti: kodumaise toidu vahendamine väiketalunikelt, laste loovustoad, noortepargi rajamine ning nn sotsiaalsete isade-tugiisikute võrgustiku rajamine.

Lisaks saab annetusega toetada veel seitset projekti.

«Kampaaniasse kandideerimiseks tuli «Minu Eesti» mõttetalgutel alguse saanud projektidel esitada kõigepealt projekti kirjeldus ja motivatsioonikiri,» kirjeldas «Minu Eesti» koordinaator Eva Truuverk.

«Kandideerinute vahel tehti valik novembri alguses Minu Eesti eestvedajate kokkutulekul Viljandis, kus igaüks pidi kümnepalliskaalal pingereastama oma lemmikprojektid ning jätma hindamata need, mis seekord hindaja tähelepanu ei pälvinud. Nii moodustus kampaaniaprojektide pingerida, millest nelja projekti esitletakse massimeedias ning ülejäänud seitset internetis.»

ETV heategevusprogramm «Jõulutunnel» tuleb ka sel aastal, juba kümnendat korda ja esimesel jõulupühal, nagu tavaks saanud on. «Jõulutunnel kutsub inimesi tähelepanelikkusele ja empaatiale. Saate tegijad eesotsas Margus Saarega püüavad ka sel aastal mõjutada inimeste mõtteviisi, algatada mõttevahetust ning suunata heategevust perede ja laste tervise ja meeleolu parandamiseks,» selgitas rahvusringhäälingu meediasuhete juht Anneli Tõevere-Kaur.

Ta lisas, et «Jõulutunneli» teema ja ning programmi lähem tutvustamine algab järgmisel nädalal.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles