Väike autojuht saab teha juhiloa

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu poiss Sander Orgmaa (7) tegi Lõunakeskuse Lastelinnas oma esimese sõidu väga tublilt: noor juht jälgis liiklusmärke ja foori.
Tartu poiss Sander Orgmaa (7) tegi Lõunakeskuse Lastelinnas oma esimese sõidu väga tublilt: noor juht jälgis liiklusmärke ja foori. Foto: Margus Ansu

Gaas, pidur, sebra, gaas, oi – nüüd tuli punane tuli, kus on pidur?! Väiksel roolikeerajal on esimest korda elektriautoga Lõunakeskuse Lastelinnas sõites tegemist palju, sest reegleid rikkuda seal ei tohi.



Kümmekond minutit Lastelinnas autoga tiirutanud Sander Orgmaa oli sõidu lõppedes väga rõõmsa ja rahuloleva näoga. Küsimusele, kuidas meeldis, vastas poiss konkreetse mehe kombel napisõnaliselt: «Hästi!»



«Sanderil läks sõit väga hästi,» kiitis Lõunakeskuse Lastelinna perenaine Margot Kallas. «Esimest korda siin sõitev laps enamasti ei näe liiklusmärke ja foori, sest autojuhtimisega on nii palju tegemist. Aga Sander jälgis hoolega kõike.»



Aeglane ja kiire käik


Lastelinnas elektriautoga liiklevad noored juhid jagunevad laias laastus kaheks, märkis Lõunakeskuse juhatuse liige Jaan Lott muheledes: «Ühed sõidavad siin ettevaatlikult ja hoolikalt, teised tahavad panna nii, et tuli rummus.»



Viimase sõidustiili harrastajatele tuleb kohe ära öelda, et tuli rummus ning teisi autosid rammides Lõunakeskuse ja Juku mänguasjakeskuse koostöös tehtud Lastelinnas kimada ei saa.



«Siin tuleb liigelda nagu päriselt, liikluseeskirjast kinni pidades,» kinnitas Margot Kallas. Tõsi, mis tõsi: Lastelinnas on tänavad, valgusfoor, liiklusmärgid, ristmikud, üks ringristmik ja jalakäijate ülekäigurajad.



Kõik selleks, et meelelahutust otsivad lapsed saaksid ka liiklemise selgeks.



Enne rooli istumist õpetab Lastelinna töötaja sõitjale autoga ringikäimist, samuti tuleb sõitjal vaadata ohutu liiklemise kohta väike videofilm. Alles siis algab sõit, mis käib liiklusõpetaja valvsa pilgu all.



Kaalupiirangut pole


Ligi 460 ruutmeetri suuruses Lastelinnas on kümme elektriautot. Korraga lastakse sõitma neist seitse-kaheksa. «Muidu läheb liiklus siin liiga tihedaks,» märkis Margot Kallas.



Sõltuvalt sõitja vilumusest laseb liiklusõpetaja tal sõita kas aeglasema või kiirema käiguga. Viimase kiirus on teaduskeskuse Ahhaa töötajate mõõtmistulemuste põhjal 120 meetrit minutis.



Liikluslinna võib rooli keerama minna kogu perega, sest autot võib juhtida kuni 150 kilo kaaluv inimene.



Aga väike autojuht peab olema vähemalt 120 sentimeetrit pikk, sest siis on kindel, et ta jalad ulatuvad pedaalideni.



Olenevalt päevast ja kellaajast maksab liiklemine Lastelinnas 50–70 krooni. Iga päev kell 15–16 on tubli liikleja tund.



Kes on käinud seitse korda rooli keeramas, osalenud tubli liikleja tunnis ja teinud edukalt liiklustesti, saab endale Lastelinna juhiloa, mis tähendab edaspidi ka sõidusoodustust. Kuid meeles tuleb pidada, et liikluseeskirja rikkumise eest võib juhiloast ilma jääda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles