Tarbijakaitse rahuldas pärast nabarõnga vaatlust kliendi kaebuse

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nabarõngas.
Nabarõngas. Foto: Mati Hiis / Õhtuleht

Tarbijakaebuste komisjon rahuldas pärast tõenditega tutvumist tarbija soovi taganeda müügilepingust, mille käigus soetas ta endale ebakvaliteetse nabarõnga.

14. aprillil 2013 ostis tarbija Tartus asuvast kauplusest Roma Gold (Goldfix OÜ) kuldse värvusega nabarõnga hinnaga 25 eurot. 21. aprillil esitas klient poele pretensiooni, sest pärast kolmepäevast kasutamist oli kuldne kiht rõngalt maha kulunud ja paljastunud tumedat värvi metall. Klient soovis, et pood talle needi eest raha tagastaks, ent kauplus polnud nõus.

1. juulil esitas tarbija avalduse tarbijakaitseametile. Avalduses kurdab klient, et ostes kinnitati talle Roma Goldist, et tegemist on ülekullatud kirurgilisest terasest nabarõngaga. Seesugust neeti peab saama kanda igal pool, sh rannas. Igal juhul ei tohiks neet kuluda pärast kolmepäevast kandmist. Tarbija nõuab, et kauplus tagastaks rõnga eest makstud 25 eurot.

Goldfix OÜ esitas tarbijakaebuste komisjonile vastuväited 18. juulil. Kaupleja väitis, et hooldusjuhiste järgimisel ja normaalsete kasutustingimuste järel ei saa neet selliselt kuluda.

Hooldusjuhendi kohaselt tuleb nii kuld- kui ka muust materjalist ehete puhul ehted eemaldada enne magamaminekut, duši alla või sauna minekut, enne sportimist, majapidamistööde tegemist. Kosmeetika ja hooldusvahendid tuleb kehale kanda enne ehtimist.

Vastuväidetes avaldab pood arvamust, et võib-olla on tarbija keha pH tase selline, et võis mõjutada nabarõnga metalli ja see reageeris happele. Goldfix OÜ leidis, et nabarõngas on kokku puutunud mingi keemilise ainega, millele rõngas on reageerinud ja seetõttu värvi muutnud. Kaupleja kinnitas, et müügitšekist nähtuvalt ei ole tegemist kirurgilise metalliga ning toode ei ole üle kullatud, vaid pinnatud kuldset värvi kihiga.

Komisjon vaatles

Komisjoni istungil jäi kaebaja esitatud nõude juurde ning palus täiendavalt komisjoni istungile tulekuga seotud transpordikulu hüvitamist. Ta esitas komisjonile bussipiletid Tartu-Tallinn-Tartu kokku 21,60 euro eest.

Komisjon teostas istungil nabarõnga vaatluse. Selgus, et rõngas on algselt kuldse värvusega, mitte kullatud ning rõnga metall ei ole teras. Tegemist on muu sulamiga. Rõngal on kuldne kiht kulunud. Rõngas ei ole ehtena kasutamiskõlbulik.

Pärast seda, kui komisjon oli hinnanud asjas kogutud tõendeid, kuulanud ära osapoolte selgitused ja teostanud nabarõnga vaatluse, jõudis amet veendumusele, et tarbija kaebus on põhjendatud ja see tuleb rahuldada.

Rõngas oli ülekullatud – Gold Plated. «Seega on tarbijalt ostuotsuse tegemisel eksitatud. Kaupleja vastuväidetes toodud väited nabarõnga ebaõigest kasutamisest või tarbija keha ebaharilikust pH-tasemest on oletuslikud ning ei ole millegagi tõendatud,» leidis komisjon otsuses.

Seega tuleb kauplusel tagastada kliendile nabarõnga eest saadud 25 eurot ja tarbijal tagastada rõngas kauplejale. Firmal tuleb lisaks hüvitada kliendile komisjoni istungist osavõtuks tehtud transpordikulu 21,60 eurot. Kui komisjoni otsusega ei nõustuta ja seda ei täideta, võivad vaidlevad pooled pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

OÜ Goldfix kommenteeris Tarbija24-le, et kuna protsess ei ole veel lõppenud, ei ole neil hetkel võimalik rohkem kommenteerida.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles