Hesburgeri töötaja: teenindajaid võiks veidigi austada

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Friikartulite valmistamine keevas rasvas Hesburgeris.
Friikartulite valmistamine keevas rasvas Hesburgeris. Foto: Margus Taal / Maaleht

Tarbija24 portaali kirjutas Hesburgeris töötav õpilane, kes kirjeldas, kui raske on klienditeenindajate töö ning nentis, et külastajate ilkuv suhtumine ja restoranide lagastamine ei tee seda kergemaks. 

«Olen omandamast kutsekeskharidust, töötan Hesburgeris kooli kõrvalt. Olen näinud vägagi palju pahuraid kliente, saanud ka päris korraliku sõimu osaliseks,» kirjutas Hesburgeri töötaja Tarbija24 kaebusteraamatus. «Kuid nüüd mõelge ise - ma ärkan igal hommikul kell 6 üles, et jõuda 8:30 teise linna otsa ühistranspordiga,» kirjeldas lugeja oma päeva. Tunnid kestavad tal kuni 17:45-ni. «Peale seda jooksen Hesburgerisse tööle mõneks tunniks.»

Tunnis teenivad restoraniketi töötajad 4 eurot brutos. «Lõunapausina on ette nähtud 20 minutit vähemalt nelja tunni pikkuse tööpäeva puhul. Restoraniruumidest töö ajal lahkuda ei tohi, seega, ei tohi väljas söömas käia ega ka suitsul. Käsiraamatus on punkt: lepingu allkirjastamisega kinnitad, et töö ajal ei suitseta.»

Kliendid ei oska kapsast süüa

Õhtune vahetus lõpeb kell 23. «Või pigem siis, kui «laste» järgi koristatud saab. Täna lõpetasin tööpäeva 23:30. Kõik tänu «headele» klientidele, kes ei oska üldse süüa ning ajavad oma kapsast mööda ilma laiali. Ajavad oma jooke ümber ning jätavad kandikuid lauda.» Pärast südaööd koju jõudes tuleb hakata õppima.

«Koguaeg on pinge üleval. Üks vingub, et saal on salatit täis. Kui ma seda lähen koristama, siis juba järgmine kisendab, et kas keegi teenidab ka või.»

Lugeja meelest võiksid kliendid veidi mõelda, kuidas nad suhtuvad noortesse teenindajatesse, kellel niigi pingeline töö. «Ehk, järgmine kord kui lähete Hesburgerisse sööma, mõelge tegelikult enne väga, mida te noortele teenindajatele ütlete. See võib kõik neile väga südamesse minna.»

Hesburgeri arendusdirektor Ieva Salmela kinnitas, et Hesburger pakub head töökeskkonda, kvaliteetset klienditeenindust ja kõrge kvaliteediga tooteid.

«See kiri sisaldab ühe meie töötaja isiklikku arvamust ja ei kajasta meie ettevõtte poliitikat ega ettevõtte arvamust,» lisas Salmela.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles