Prisma võttis üle mööblipoe müüginipi

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prisma puuviljavalik.
Prisma puuviljavalik. Foto: Sille Annuk

Prisma teatas, et müüb sel nädalal püsiklientidele puu- ja juurvilju käibemaksu võrra soodsamalt, kuna soovib juhtida tähelepanu kõrgele käibemaksule Eestis. Konkurentide kinnitusel on tegemist pelgalt kampaaniaga ning säärast reklaami teeb endale ka üks mööblipood, kes korraldab «musta müüki».

Eestis kehtib toidukaubale üks Euroopa Liidu kõrgemaid käibemaksuprotsente, samas kulub siinsetel elanikele toidu ostmiseks oluliselt kõrgem protsent sissetulekust kui Euroopas keskmiselt, teatas Prisma.  

«Leiame, et Eesti ühiskonnas võiks siiski toimuda põhjalikum arutelu selle üle, kas käibemaks toidukaubale peab olema kõrgem kui teistes Euroopa Liidu riikides, arvestades, et siinne ostujõud jääb veel Euroopa keskmisele oluliselt alla,» ütles Prisma tegevdirektor Janne Lihavainen. «Näitamaks käibemaksu suurt osakaalu toote hinnast, langetame sel nädalal kõikide puu- ja juurviljade hinnad oma Konto püsiklientidele käibemaksu võrra soodsamaks.»

Kui Eestis kehtib kõikidele toodetele ühtne käibemaksumäär, siis paljudes riikides on see toidukaubale madalam. Näiteks on antud maks toidukaubale Saksamaal ja Prantsusmaal 7 protsenti, Soomes 14 protsenti, Hollandis 6 protsenti ja Suurbritannias aga 0 protsenti. Samas jääb Eesti elanike elatustase oluliselt alla Euroopa keskmisele. Kui Euroopa elanik kulutab toiduainete ostmiseks keskmiselt vaid 15 protsenti oma palgast, siis eestlane viiendiku.

Konkurendid: see on pelgalt kampaania

«Toiduainete käibemaks on Eestis kõrgem kui paljudes teistes riikides, mis paraku tähendab kõrgemaid hindu poeletil,» nentis ka Selveri pressiesindaja Annika Vilu. Samas tõi ta välja, et sarnaseid kampaaniaid on varemgi tehtud, näiteks üks sisustuspood korraldab regulaarselt «musta müügi» kampaaniat, kus hinnatakse kaubad käibemaksu võrra alla. «Meiegi teeme igal nädalalõpul mõnele tootegrupile 20-protsendilise soodustuse, aga me ei pea kohaseks nimetada seda käibemaksuvabaks müügiks, sest maks ju riigile tasumata ei jää,» lisas Vilu.

«Eks see on kampaania nagu iga teinegi. Maxima kauplustes on igal nädalal mitmeid sooduspakkumisi, kus teatud kaubagrupid on 20-40 protsenti odavamad,» kinnitas ka Maxima pressiesindaja Erkki Erilaid.

«Sooduskampaaniad on meie klientidele väga olulised ja paljusid kaupu nagu näiteks kohvi, pesupulbrit või hügieeni- ja pabertooteid soetatakse kõige enam just kampaaniate raames,» lisas Erilaid.

Samuti märkis ta, et ülitugeva konkurentsi tõttu on harva toimuvate lühiajaliste kampaaniatega tarbijate oma kaupluseketiga sidumine keerukas ning klientide juurde võitmiseks tuleb konkurentidest soodsamat hinnataset hoida igapäevaselt.

«Diskussioon toidukaupade käibemaksu teemal on igati tervitatav, kuid tasub meeles pidada, et sellist otsust ei saa langetada jaekaupmees. Selle otsuse mõju on aga märksa suurem kui vaid hinnalangus poeletil. Seda teemat laiemalt vaadeldes on oluline tagada madal tööpuudus ning jätkuv keskmise palga ja tarbijate kindlustunde kasv.  Prisma kampaania aga nendele küsimustele lahendust ei paku,» arvas Rimi pressiesindaja Katrin Bats, kelle sõnul teeb Rimi igapäevaselt kõik oleneva, et toidu hinnad oleksid tarbijatele taskukohasemad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles