Nordea hakkab suurte arvete korral lisakinnitust küsima

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui rahasummad lähevad suureks, võib pank uurida, kas maksja on ikka see, kellena ta end väidab olevat.
Kui rahasummad lähevad suureks, võib pank uurida, kas maksja on ikka see, kellena ta end väidab olevat. Foto: SCANPIX

Novembris hakkab Nordea pank netipanka kasutavate eraisikute käest küsima suurte summade korral lisakinnitust. Kui inimene lisakinnitust ei anna, võib tehing pooleli jääda.

«Tegemist on teenusega, mis toimib samal  põhimõttel kõikides riikides, kus tegutseb  Nordea Grupp,» selgitas panga pressiesindaja Jane-Liina Liiv.  Liivi sõnul monitoorivad makseid kõik pangad, aga erinevatel viisidel. «Maksete lisakinnituse teenuse peamine eesmärk on internetipangas sooritatavate maksete suurema turvalisuse tagamine, veendumaks, et klient on ise makse sisestanud ja soovib seda sooritada,» põhjendas ta uut korda.

Kuna maksete monitoorimisel arvestab pank erinevaid parameetreid, siis seetõttu ei ole võimalik üheselt defineerida, milliste maksete puhul lisakinnitust küsitakse.  21. novembrist sisseviidav muudatus puudutab kõiki eraisikutest internetipanga kasutajad.

«Veendumaks, et klient on ise makse sisestanud ja soovib seda sooritada, võib Nordea turvalisuse huvides paluda kliendil peale maksekorralduse kinnitamist anda maksekorraldusele veel täiendav lisakinnitus telefoni teel, saates kinnitussõnumi SMSiga või helistades Nordea klienditoe telefonile +372 710 1143,» seisab panga kliendile saadetud kirjas.

Panga sõnul on lisakinnituse andmine vajalik vaid teatud maksekorralduste puhul, näiteks suurte summadega maksed. «Seega ei mõjuta lisakinnituse teenus Teie igapäevaste pangatoimingute kiirust,» lubab pank. Kui maksekorraldusele on vaja anda lisakinnitus, siis kuvatakse info selle kohta internetipangas koheselt peale maksekorralduse kinnitamist.

SMS-ga lisakinnituse andmiseks tuleb SMS kinnituse teenus kliendil eelnevalt internetipangas aktiveerida. Klienditoele helistamisega lisakinnituse andmisel peab klient ennast koodikaarti kasutades tuvastama. Koodikaardi puudumisel on see võimalik saada lähimast Nordea kontorist.

SMS-ga lisakinnituse andmine on Eesti mobiilioperaatori klientidele Eesti mobiilivõrkudes tasuta. Välismaal viibides kehtib SMS-i saatmisele vastava võrguoperaatori teenustasu. Helistades Nordea klienditoe telefonile, kehtib tavaline lauatelefoni kõne hind.

Telefoni- ja internetipanga tingimuste muutmise tulemusena saab Nordea õiguse jätta kliendi maksekorraldus täitmata, kui klient korraldusele lisakinnitust ei anna.

Swedbangist kinnitati, et neil selliseid muudatusi plaanis pole, kuna olemasolev süsteem on piisav ja turvaline. «Siiski soovitame oma klientidel valida interneti- või mobiilipanka sisse logides kasutada kas siis Mobiil-Id-d või ID-kaarti, samuti ka PIN-kalkulaatorit. Need on kiired ja mugavad vahendid enese identifitseerimiseks,» rääkis panga pressiesindaja Mart Siilivask.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles