Kiirtoidukohtade reklaamikampaaniad on eksitavad

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiirtoit.
Kiirtoit. Foto: AP / Scanpix

Söögid kiirtoidukohtades ei ole läinud tervislikumaks vaatamata reklaamikampaaniatele, mis rõhuvad sellele, et kiirtoiduketid on hakanud kasutama tervislikumaid koostisosi, selgus värskest raportist.

Raportist nähtub, et kalorite ja naatriumi sisaldused Ameerika kiirtoidukettide toitudes püsisid samasugusena nii 2011. kui ka 2010. aastal, ehkki levisid spekulatsioonid, et need numbrid on kahanenud, vahendab Daily Mail.

«Näeme toiduäris mustrit - üks samm edasi, üks samm tagasi,» ütles raporti kaasautor Helen Wu. Raportis, mille tulemused avaldati ajakirjas Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, koguti andmeid 213 erinevast kiirtoidukohast Ameerikas.

Andmed koguti 26 000 menüüs oleva toidu kohta. Selgus, et ühes toidus on keskmiselt 617 kalorit. See number oli sama aastal 2011 ja 2010. Keskmise naatriumi sisalduse puhul oli erinevus väga väike, vähenedes 1,515 grammilt 1,500 grammini ühes roas.

Ameerika Südameliidu andmetel ei tohiks inimene päevas üle 1,5 milligrammi naatriumi (2-3 grammi soola) tarbida. Kuigi naatriumi sisalduse vähenemine toitudes võib tunduda positiivne, oodati siiski suuremat muutust.

«Tarbijad peavad olema teadlikud, et kiirtoidurestorani astudes mängivad nad oma tervisega, kuna isegi, kui nad enda arvates tervisliku valiku teevad, on seal toidud siiski kõrgekalorilised ja sisaldavad liigselt naatriumi,» sõnas Wu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles