Kauplejate teadlikkus tarbijate õigustest on kasvanud

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Caro / Scanpix

Tarbijakaitseameti tellimusel tehtud uuringust selgus, et kauplejate informeeritus tarbijate õigustest on aastaga 5 protsendi võrra paranenud.

Üle poole konjunktuuriinstituudi läbi viidud küsitlusele vastanutest oli nõus, et kauplejate informeeritus tarbijate õigustest on paranenud. 

56 protsenti vastanutest arvas, et teab, mida teha ja kuhu pöörduda, kui tema õigusi on rikutud. Võrreldes 2009. aastaga suurenes selliste inimeste osakaal 3 protsenti.

Kaebuste esitamisel on tarbijad muutunud senisest veidi aktiivsemaks.

Tarbijakaitseameti tööle andis positiivse hinnangu 69 protsenti vastanutest, 18 protsenti pigem ei usalda ameti tööd.

Tarbijaõiguste rikkumiste arv vähenes kõigi kaupade ja teenuste lõikes. Enim esines tarbija õiguste rikkumisi toiduainete müügil, kuid võrreldes möödunud aastaga on toidukaupadega seonduvad probleemid vähenenud umbes 5 protsendi võrra.

Teenustest oli enim probleeme telefoni- ja andmesidega, millele järgnesid kaabelleviteenused, finantsteenused ja koduelektroonika.

Kõige enam täheldasid tarbijad rikkumisi ketikauplustes ja kõige vähem võrkturustusega. Probleemide esinemissagedus on otseses seoses ostukohtade erineva kasutussagedusega - näiteks suurtes ketikauplustes sooritas oma peamised ostud 82 protsenti tarbijatest.

Suurimaks probleemiks peavad tarbijad seda, et eestikeelsed õpetused ja juhendid on puudulikud ja erinevad sageli originaalist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles