Swedbanki kaartide sulgemine tuli klientidele üllatusena

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Krediitkaart.
Krediitkaart. Foto: SCANPIX

Swedbank sulges möödunud neljapäeval võimaliku kuriteokahtluse tõttu ligi 7000 MasterCardi krediitkaarti, kuid mitmed kliendid avastasid blokeeringu alles siis, kui kaardiga oli vaja maksta ning tehingut polnud enam võimalik sooritada.


Klientidele saadeti Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivaski sõnul esmane teavitus mobiilisõnumi teel: «Kõige kiirem viis oli ikkagi SMS. Inimestel on mobiilid alati kaasas.»

«Kliendil võib olla number vahetunud - see võib olla üheks põhjuseks, miks ei saanud kliendid teavitust kohe kätte,» selgitas Siilivask asjaolu, miks nii mitmedki inimesed võisid kaardiga makstes kehva olukorda jääda. Lisaks sõnumile e-kirja või pangateadet ei saadetud.

Seda, kui paljud enda kaardi sulgemisest õigeaegselt teada ei saanud või kui paljude klientide kontaktandmete hulgas telefoninumbrit polnud, Siilivask öelda ei osanud.

Pank ei avalda ka seda, kui pikalt klientidele kaardi sulgemisest ette teatati. Küll aga selgitas Siilivask, et kõik toimus samal päeval: «Me saatsime SMS-i ja siis mingi aja jooksul pandi kaart kohe kinni.»

Neljapäeva õhtul ja ka reedel oli Swedbanki infotelefon murelike kaardiomanike kõnedest punane. «Loomulikult oli meie kõnekeskus informeeritud, kui klient helistas sinna. Jah, alguses olid pikad järjekorrad. Neljapäeva õhtul algas see voog ja kestis veel ka reedel,» rääkis Swedbanki pressiesindaja.

Swedbank teatas läbi meedia ning ettevõtte kodulehel eelmise neljapäeva, 1. aprilli õhtul, et sulgeb võimaliku kuriteokahtluse tõttu ligi 7000 magnetribaga ilma kiibita MasterCardi krediitkaarti, et välistada nende kuritarvitamine.

«Kuna oht oli lihtsalt nii suur juba, siis me pidime need kaardid kinni panema. Rünnakud sagenesid - siis oli juba 160 kahjukannatajat ja see oli koht, kus me hindasime riski liiga kõrgeks,» lisas ta.

«Kui on oht, et inimese raha võib arvelt ära kaduda või keegi võib seda kurjalt kasutada, siis selles mõttes on pank õigesti teinud, et nad vahetavad kaardid ringi ja inimene täiendavaid kulusid kandma ei pea,» selgitas Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski-Toomik. «Info saab alati olla paremini esitatud,» lisas ta.

Tarbijakaitseameti spetsialisti sõnul on pangal sellises olukorras kaks valikut - nad kas teatavad ja ootavad mitu päeva või panevad kohe kinni ja siis teavitavad. «Mina kliendina pigem tahaksin, et minu raha on kindlas kohas kaitstud,» arutles Turetski-Toomik panga teavitusvalikute üle.

Kes aga enda kaardi kinnipaneku kohta infot pole saanud, peaks tarbijakaitse spetsialisti soovitusel ise panga poole pöörduma ja selgitust küsima.

Swedbank sulges ainult need MasterCard krediitkaardid, mis on vaid magnetribaga ning millel puudub kiip. Selliste magnetribaga kaartide väljastamise lõpetati kolm aastat tagasi. Suletud kaardid asendatakse kiibiga kaartide vastu tasuta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles