Estravel abistab esmajärjekorras reisil olevaid inimesi

Eger Ninn
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estravel soovitab esmalt vaadata infot oma lennu staatuse kohta vastava lennufirma ja/või lennujaama kodulehelt.
Estravel soovitab esmalt vaadata infot oma lennu staatuse kohta vastava lennufirma ja/või lennujaama kodulehelt. Foto: Postimees.ee

Eesti suurim reisibüroo Estravel teatas, et katkestatud lendude ümberkorralduste tegemise muudab raskeks asjaolu, et mujal riikides on enamik rongi-, bussi- ja laevapileteid juba välja müüdud.


«Lahendame esmajärjekorras ajakriitilised päringud ja teenindame esmajärjekorras neid kliente, kes on hetkel reisil. Seejärel abistame neid, kelle reis peaks algama täna või lähipäevadel. Kõik tulevikku suunatud tellimused käsitleme teises järjekorras ja tõenäoliselt mitte enne kui uue nädala alguses,» selgitas Estraveli tegevdirektor Anne Samlik.

Kõige halvemas olukorras on need lennureisijad, kellel puudub raha võõrsil olemise pikendamiseks või uute piletite ostmiseks.

«Kogu Euroopa lennuliiklus on halvatud ja sisuliselt valitseb suur segadus terves maailmas», lisas Samlik.

Estraveli koostatud olukorrajuhises on kirjas, et kuna ettevõtete klienditeenindused töötavad maksimaalse koormusega, siis telefoniliinid võivad olla kinni ning e-mailidele vastamine võib võtta tavapärasest oluliselt kauem aega.

Esmalt soovitas ettevõte vaadata infot oma lennu staatuse kohta vastava lennufirma ja/või lennujaama kodulehelt. Lennu tühistamisel või enam kui viietunnisel edasilükkumisel soovitab Estravel täiesti kasutamata piletid tagasi müüa. Estravel tagastab selliste lendude piletid täismahus, vaatamata hinnareeglitele.

Järgmine alternatiiv on olemasolevate piletite muutmine hilisemaks ajaks. Täpsemad muutmistingimused - aeg, mille jooksul võib reisi edasi lükata ja broneerimisklass - sõltuvad konkreetsest lennufirmast.

Reisijaid, kelle lend on juba alanud, kuid kes ei pääse koju tagasi või transiitlinnast edasi, peaks esmajärjekorras aitama lennufirma, kelle lennud ei välju. Lennufirma peaks sellisel puhul tagama kliendile ooteajaga võrreldes piisava toitlustamise ja vajadusel hotellimajutuse.

Praktikas võib häirete suure ulatuse tõttu olla nimetatud kohustuste täitmine lennufirma poolt raskendatud. Võimalike reisijapoolsete kulutuste tegemisel söögile ja majutusele soovitab Estravel alles hoida kõik kuludokumendid ja esitada hiljem kompensatsiooninõue vahetult lennufirmale ja/või kindlustusseltsile.

Võimalike kolmandate osapoolte teenuste (eraldi lennupiletid mujal maailmas, hotellid, autorent jms) kasutamisega seotud kulusid lennufirmad ei korva. Reisitõrkekindlustuse olemasolul võib kahjuavalduse teha kindlustusfirmale. Kuigi paljude kindlustusseltside tingimustes on vulkaanipurse välistuste hulgas, on Estraveli sõnul mitmed Eestis esindatud firmad siiski teatanud, et võivad praeguses olukorras teha erandeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles