Uuest aastast rongiga otse Pärnusse ei saa

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu kahe vaguniga rong.
Pärnu kahe vaguniga rong. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Uuest aastast tuleb suvepealinna rongiga sõitjatel arvestada ümberistumisega Lelle jaamas. Elroni kinnitusel hakkab rongisõit sellegipoolest olema senisest märksa lühem.

«Sõit Pärnusse toimub 1. jaanuarist nii, et inimene siseneb Balti jaamas Viljandi-Pärnu rongile ning Lellesse jõudes ootab juba Lelle-Pärnu rong teda sama ooteplatvormi teisel küljel,» rääkis Elroni turundusjuht Nobert Kaareste. Ümberistumisajaks on ettevõte planeerinud viis minutit.

Kui Tallinna-Viljandi liinil hakkab sõitma vähemalt nelja vaguniga rong, siis Pärnu-Lelle liinile saadetakse poole väiksem koosseis. «Praegune Pärnu liini täitumus näitab, et suurt rongikoosseisu ei ole sellele liinile vaja,» toonitas Kaareste.

Elroni esindaja sõnul korraldatakse rongiliiklus nii, et ümberistumise võimalus oleks inimestele tagatud. «Loomulikult jääb aastas 0,0... protsenti, kus ilmastikuolude jms asjaolude tõttu võib selline ringluste kord löögi alla sattuda,» möönis ta. Kaareste lisas, et sel juhul on vedaja kohus korraldada liiklust nii, et reisijate huvid oleksid tagatud. Samuti on tema sõnul reisirongidel kaubarongide ees raudteel eesõigus.

Rääkides ümberistumisega kaasnevatest ebamugavustest, tõdes Kaareste, et tegu on kompromisslahendusega. «Me saame pakkuda Pärnule paremat ühendusaega Tallinnaga ning ühtlasi on rongide saabumis- ja väljumiskellaajad praegusega võrreldes sobivamad,» lausus ta.

Kaareste sõnul on Pärnu liin hetkel selline, et isegi uute rongidega on seal aja poolest väga raske konkureerida bussiliiklusega.

«Raudtee on renoveerimata, piirkiirus on seal 80 km/h, see läheb suurema ringiga kui maantee ja seetõttu ei saa seal rääkidagi (sõiduajas – toim) konkureerimisest bussiga. Aga me saame tulla vastu Pärnu inimeste soovidele, kes tahavad rongi sellistel kellaaegadel, mis oleks kella 8 ja 17 seotud,» selgitas ta.

Pärnu maavalitsuse transpordinõuniku Avo Rahu sõnul on rongifirma pakutud ümberistumisega variant nende jaoks vastuvõetav. «Tallinna saab nüüd pool tundi kiiremini ja see ongi meie põhieesmärk,» rääkis Rahu. Kuna Elron saatis uued rongiajad tutvumiseks maakondadele, oli oma arvamus väljumisaegade kohta ka Pärnumaal. «Meile ei meeldinud, et õhtune väljumine on Pärnust pool viis, ja me tahtsime seda edasi lükata, et sobiks tööinimestele,» tõi ametnik näiteks ühe nende ettepaneku.

Elron jaanuarist kehtima hakanud sõiduplaanis seda ettepanekut esialgu ei arvestanud, kuid lubas, et seda tehakse suvel. «Minul vähemalt on hea meel, et Elroni näol on tegemist firmaga, kes meie käest seda küsib. Enne ei küsitud midagi,» tõdes Rahu.

Edelaraudtee senine tava oli saata mai lõpus maavalitsusele lihtsalt uus kehtima hakkav rongigraafik. «Siis olid meie bussiajad valed ning hakkas üks kurtmine pihta, et miks te ei pane busse rongiga klappima,» meenutas Rahu.

Ka ei rahulda pärnakate esindaja sõnul neid olukord, kus rong väljub kaks korda päevas. «Kui rongi vaadata, siis tundub, et rohkem polegi vaja, sest sõidab ainult paarkümmend inimest, aga see on sellepärast nii, et väljumisajad on ebanormaalsed ja rong sõidab kohutavalt kaua,» oli ametnik veendunud. Ta tõi näiteks Pärnu-Kihnu liinilaeva, mis sõitis üks kord päevas ja oli hädas reisijate nappusega. «Kui laev hakkas käima kaks korda päevas, oli sõitjaid kuhjaga,» lisas ta.

Tulevasest hinnatõusust rääkides oli Kaareste napisõnaline, öeldes vaid, et jaanuaris ei kalline rongipilet nende jaoks, kes kasutavad Elroni sõidukaarti või ostavad pileti netist. «Uued piletihinnad peame avalikuks tegema novembris,» oli ta ainus kommentaar.

Milline hakkab olema piletihind juunist, kui Eestisse on jõudnud kõik uued diiselrongid ning toimub suurem sõiduplaani muutus, ei soostunud ta ütlema.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles