Paadiehitus passib Eestile

Uue kaatri esitlus: OÜ Polar Shipyard kauaaegne koostööpartner Erik Andreasen tutvustab majandusminister Juhan Partsule meresõidukit.

FOTO: Liis Treimann

Eestlased olid juba aegu tagasi vintsked meresõitjad ja tublid laevaehitajad, ja on seda tänapäevalgi. Arter sai sellele kinnitust Hamburgis selle nädala lõpuni kestval messil Hanseboot.

Eesti väljapaneku pikim alus: Saare Paadis ehitatud avamerejaht.

FOTO: Liis Treimann

Maailmas tuntud: firmas Tahe toodetud süsti ja spordirõivaid eksporditakse 35 maale.

FOTO: Liis Treimann

Kalameeste ja lõbusõitjate lemmikud: neid paate teatakse-tuntakse rohkem väljaspool Eestit.

FOTO: Liis Treimann

Pilkupüüdvad kaatrid: pälvisid messil rohkesti tähelepanu.

FOTO: Liis Treimann

Suurepärane valik: paadimessil leidus veesõidukeid igale maitsele.

FOTO: Liis Treimann

Uhked purjekad: neid on ajast aega armastanud romantilise hingelaadiga meresõitjad.

FOTO: Liis Treimann

Tulevastele meremeestele: oli paadimessil samuti mõeldud.

FOTO: Liis Treimann

Meie väikeses riigis tegutseb üle poolesaja paadifirma ja 15 neist osaleb oma väljapanekuga sellel messil, ütles majandusminister Juhan Parts 54. korda toimuva Hansebooti avakõnes.

Messi 650 eksponendi hulgas tõmbasid tähelepanu suured sildid kirjaga «Estland» ehk Eesti ekspositsioon, mida omalt poolt toetas ka EAS. Külastajatele pakutakse vaatamiseks nii väiksemaid svertpaate kui ka suuri kiiljahte, süsti, sõude- ja mootorpaate, mille materjalina on kasutatud kas puitu või plasti. Kahe suurema alusega, 41 ja 38 jala pikkuse avamerejahiga messil osaleva aktsiaseltsi Saare Paat esindaja Peeter Sääse sõnul on Eesti partnermaana tähelepanu pälvinud ja paadifirmad kasulikke kontakte loonud.

Parts lisas, et väikelaevaehitus on hea näide Eestile sobivast ettevõtlusest: vähese arvu inimestega suudetakse toota suure lisandväärtusega konkurentsivõimeline toode, mida saab edukalt eksportida.
Kuidas oskavad Hansebooti messi külastajad hinnata meie paadimeistrite tööd ning kas Saksa ja Skandinaavia mereturistid leiavad üha enam tee Eesti rannikule ja sadamatesse, peab näitama aeg.

Messil osalevad Eestist osaühingud Alunaut, BoatArt, Flow Bout, Lindvart, Lingalaid, Marineworld, Nordtenwest, Paadisillad, Polar Shipyard, Ridas Yacht & Composites, Tahe Outdoors, Tarmetec, Brand Manual, Port Noblessner / Sailinvest ja Ulaelu.

Ajakirjaniku ja fotograafi reisi toetas EAS.

Toimetus ootab lugejate küsimusi Saada küsimus

Populaarne

Tagasi üles