Tanklaketid Statoili diislikütusest: meil on Premium ammu müügis

Tankla.

FOTO: Marko Saarm / Sakala

Konkureerivad tanklaketid ütlevad Statoili uut Premium diislikütust kommenteerides, et neil on kas samalaadne diisel juba ammu müügis või et lisaainetega diislikütuse eeliste kohta puudub sõltumatu laboratooriumi kinnitus.

Kui seni müüs Statoil Miles Premium kütuseid ainult bensiinimootoriga autode omanikele, siis kolmapäeval paiskasid nad enda sõnutsi müügile Eestis esimese Premium diislikütuse, mis peaks kütusekulu vähendama standardsarja kuuluva diisli 2 protsendi asemel 3 protsenti. Lisaained peaksid samuti suurendama mootori võimust, parandama kiirendust ja käivitumist.

Neste Eesti ASi jaemüügijuht Kristi Pari ütles, et Nestes müüdav diislikütus sisaldab spetsiaalselt lisaainet, mis parandab külmkäivitust ja mootori töötamist külmades oludes ning pikendab selle eluiga. «Lisaaine lisamine kütusele on meie tavapärane praktika juba viimased 15 aastat. Lisaainet lisatakse ka bensiinile, kuid selle koostis ja toimeaine on mõnevõrra erinevad,» kommenteeris ta.

«Jah, juba kaks aastat on Alexela tanklavõrgus olnud müügil – nimetame seda siis siinkohal – Premium diislikütus. Sellel hooajal siis juba kolmandat aastat järjest,» sõnas Alexela Oil ASi müügijuht Olavi Maaring. Alaxela pakub talvisel perioodil oma tanklates arktilist diislikütust klass 2, mis on väärtustatud CleanSystem3 lisandiga. «Oleme seisukohal, et Statoili kommentaarides on nii tõde kui ka turundust,» lausus ta.

Maaring selgitas, et ükski Eesti Vabariigis kehtestatud seadus, määrus või standard ei räägi Premium kütusest. Sõna Premium või Miles on Statoil kasutusele võtnud turunduslikust aspektist lähtuvalt. Sisuliselt on aga tegu talvise diislikütusega klass 2, mida on väärtustatud ettevõttes kasutusel oleva lisandipaketiga. Alexela puhul on selleks CleanSystem3.

Eesti seadusest tulenevalt peab tanklas olema ajavahemikul 1. detsember – 29. veebruar müügil talvine diislikütus, mille hägustumispunkt (tekivad esimesed parafiini kristallid – toim) on -16 kraadi ja külmfiltri ummistuspunkt (parafiini kristallide hulk ummistab kütusefiltrit) on vähemalt -26 kraadi. Statoili kinnitusel on nende kütustel kasutatud arktilist diislikütust, mille hägustumispunkt ja külmfiltri ummistumispunkt on vastavalt -22 ja -32 kraadi.

Pakuvad arktilist kütust

Nii Neste kui ka Alexela kinnitasid, et müüvad samuti arktilist diislikütust klass 2, mille parameetrid on täpselt samad. Talvise diislikütuse vedu tanklatesse alustasid mõlemad 1. novembril. «Üleminek talvisele kütusele on tanklate lõikes ajaliselt erinev, kuid 1. detsembriks on kõik Neste jaamad talvisele kütusele üle viidud,» lisas Pari.

Teoreetiliselt on Maaringi sõnul kütust võimalik kuni antud temperatuurini kasutada, praktikas aga loevad veel lisaks mitmed tegurid: sõiduki ja kütusesüsteemi ehitus, niiskus või mustus kütusefiltris jms. Seega ei tähenda antud number seda, et sellise temperatuuriga auto tõrgeteta ka käivituda võiks. Reaalne kütuse külmataluvus jääb siiski hägustumispunkti ja filtreeritavuspunkti vahele. Maaring märkis, et diislikütusele lisatud lisaaine tagab kindlasti ka parema külmkäivituse.

Maaring selgitas, et lisandite pakett nimega CleanSystem3 hoiab toitesüsteemi puhta, vähendab vahu tekkimist kütuses, tõstab tsetaanarvu, vähendab kütusekulu, parandab määrimisomadusi ning tagab mootori sujuvama töötamise ja parema külmkäivituse.

«Oletatavasti kõike seda ka Statoili uus kütus siis paketina sisaldab: talvine klass 2 diislikütus, millele on lisatud lisand. Küll aga ei ole Alexela oma nn Premium diislikütusele hinnalisa kehtestanud. Ettevõte on võtnud nii kallima sisseostuhinna kui ka lisandite maksumuse kulud enda kanda ning pakub nimetatud toodet oma automaattanklate võrgus ikka automaattanklate hinnaga,» rääkis Maaring.

Olerexi tanklates ei ole praegu ega ole olnud varasemalt müügil lisaainetega diislikütust. «Meie seisukoht on, et tegemist on emotsionaalse müügiga, kuna puudub sõltumatu laboratooriumi kinnitus lisaainetega diislikütuse eeliste kohta,» kommenteeris Statoili uudist Olerexi turundusjuht Liina Kivimägi.

Statoili kommunikatsioonijuht Jaanus Pauts kinnitas, et tegemist on sõltumatu uurimistöö tulemustega. «Tarbija24 lehel avaldatud artikli taustal on oluline rõhutada seda, et kõik need tulemused on saadud ulatusliku uurimistöö tulemusena. Kõik testid viis läbi sõltumatu kolmas osapool Bosmal Automtive Research & Institute Ltd, teadusuuringutele ja arendustegevustele spetsialiseerunud instituut,» rõhutas ta.

Testi läbiviija on Patsi sõnul sertifitseeritud (vastavalt PN-EN ISO / IEC 17025:2005 standardile) ja omab akrediteeringut aastast 1997. «Ehk teisisõnu me räägime tulemustest, mis on teaduslikult tõestatud. Ilma selleta oleks keeruline klientidele midagi lubada,» sõnas ta.

Toimetus ootab lugejate küsimusi
Saada

Populaarne

Tagasi üles