Politsei kahtlustab lennupiletite valemüüjat kelmuses

Liis Velsker
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebist ostetud lennupileteid on häkkeritel lihtne varastada.
Veebist ostetud lennupileteid on häkkeritel lihtne varastada. Foto: Panther Media / Scanpix

Põhja prefektuur alustas Facebookis tegutseva lennupiletite müüja Riina Lepalaane ja tema firma ThinkGreen Company suhtes kelmuse paragrahvi alusel kriminaalmenetlust.

Facebookis on tänaseks 223 inimest liitunud grupiga (kirjapilt muutmata – toim) «Maailma parim bronnide müüja Riina Lepalaan :))», milles kümned inimesed kurdavad, et firma ThinkGreen Company ja selle juhatuse liige Riina Lepalaan ei väljasta inimestele lennupileteid ega tagasta makstud raha. Nüüdseks on kümmekond neist pöördunud ka politsei poole.

Lääne-Austraalias Perthis elav Gerly Pars otsis lennupileteid, et tuleva aasta suvel koju Eestisse tulla. Tema õde ühendas ta Riina Lepalaanega. «Riina tegi mulle hinnapakkumise: 799 eurot täiskasvanu edasi-tagasi pileti eest marsruudil Perth-Singapur-Helsingi-Tallinn. Olin soodsa pakkumise üle rõõmus ja sooritasin ostu. Või nii ma vähemalt arvasin,» kirjeldas naine. Kokku tellis Pars Lepalaanelt 10 piletit: viis täiskasvanule, neli lapsele ja üks imikule. Kokku oli tehingu väärtus 7072 eurot.

Lepalaan saatis Parsile lennubroneeringu, Pars vastu krediitkaardi andmed. Raha oli järgmisel päeval arvelt maha läinud, aga lennupiletid ei jõudnud ostjani kunagi. «Korduvate päringute peale vastas Riina, et kohe saadab ära ja nii ta venitas sellega,» meenutas Pars.

Petetuid võib olla rohkem

Pars väidab, et petetuid on vähemalt saja ringis. «Summad ja sihtkohad varieeruvad, aga skeem on sama: Riina saadab välja broneeringud, saab raha, aga lennukipiletid ostjateni kunagi ei jõua,» selgitas ta.

Parsi sõnul on inimesed Lepalaane kaudu ka reaalselt saanud reisida, mistõttu on raske väita, et firma ongi loodud eesmärgiga raha välja petta. «Võib-olla tekkis see plaan hiljem? Kahjuks ei tea,» ütles ta.

ThinkGreen Company OÜ juhatuse liige Riina Lepalaan jäi Tarbija24-le kättesaamatuks nii telefoni teel kui ka e-mailitsi.

«Tänaseks on politseile sellisest juhtumist teada andnud kümmekond inimest. Juhtunu asjaolude väljaselgitamiseks alustas Põhja prefektuuri majanduskuritegude talitus kriminaalmenetlust karistusseadustiku kelmuse paragrahvi tunnustel,» kinnitas politsei- ja piirivalveameti (PPA) pressiesindaja Andres Sang.

Tarbijakaitseametile teadaolevalt on Riina Lepalaan seotud ettevõtjaga ThinkGreen Company OÜ. «Tarbijakaitseametile on tulnud tarbijatelt signaale, et mõnedel juhtudel on ThinkGreen Companyl reisiteenuse osutamine olnud problemaatiline, näiteks juhud, kus ettevõtja ei väljasta ostetud lennupileteid tarbijatele õigeaegselt,» sõnas tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski

Juhul kui ettevõtja pakub müügiks ja müüb üksikuid reisiteenuseid, näiteks lennupileteid, pole majandustegevuse registri registreering ja tagatis nõutav. Juhul kui ettevõtja pakub müügiks ja müüb pakettreise, on see lubatud majandustegevuse registri registreeringu ja nõuetekohase tagatise olemasolul.

Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel suhtuda liiga headesse pakkumistesse kriitiliselt. Enne reisiteenuste ostmist teha reisiteenuste pakkuja ja osutaja kohta täiendav taustakontroll, näiteks tutvuda erinevates internetiportaalides ettevõtja kohta avaldatuga. Lennupiletite ostmisel tasub võrrelda erinevaid pakkumisi, sh vaadata lennupiletite hindu nii vahendusportaalides kui ka lennufirmade endi kodulehel. Eraisikute vahelistesse tehingutesse tasu samuti suhtuda eelarvamusega.

«Kuna võib olla kahtlus, et tegemist on pahatahtlikkusega, siis sellisel juhul on õigustatud pöördumine politsei- ja piirivalveameti poole,» lisas Turetski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles