Soome restoranid hakkavad tulemata jätnud kliente trahvima

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Veebis broneeritud lauad jäävad tihtipeale tühjaks.
Veebis broneeritud lauad jäävad tihtipeale tühjaks. Foto: SCANPIX

Restorani laua broneerimine veebis on muutumas üha populaarsemaks, kuid sellega on kaasnenud ka suurem reserveeringutest loobumine ette teatamata. Soome turismi- ja restoranide liit (MaRa) plaanib kehtestada korra, mille kohaselt saavad restoranid trahvida neid kliente, kes ei ilmu broneeringule vaatamata kohale.

Laudade broneerimine veebi kaudu on kliendile kiirem ja lihtsam moodus kui kunagi varem, kirjutab Yle. Ent restoraniomanikud tunnistavad, et broneeringutest loobumine ette teatamata teeb ärile kõvasti kahju.

Liit kavatseb nüüd välja arendada üldise broneeringute tühistamise poliitika. Liidu juht Timo Lappi sõnas, et veebi teel broneerimine on viimastel aastatel väga populaarseks saanud. «Kuid inimesed reserveerivad korraga laudu ka näiteks 3-4 restoranis. Nad lähevad ühte restorani, kuid unustavad tühistada broneeringud teistes,» tõdes ta. «Selline teguviis läheb kalliks maksma restoranidele, kellel muidu oleks täismaja.»

Liit liigub selles suunas, et tulevikus võetaks kohale ilmumata klientidelt trahvisumma otse krediitkaardilt maha. «Iga restoran saab ise otsustada, kui suure trahvi teeb,» sõnas Lappi. Rahaline trahv peaks jõustuma aasta jooksul.  «Usun, et selline praktika julgustab inimesi broneeringuid tühistama,» lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles