Lugeja küsib: kas sülearvuti korpuse parandamine läheb garantii alla?

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sülearvuti. Illustratiivne foto.
Sülearvuti. Illustratiivne foto. Foto: Panther Media/Scanpix

«Kui sülearvuti korpusesse tekib mõra, siis kas firma on kohustatud korpust parandama või välja vahetama, kui ostust ei ole veel kahte aastat möödas? Praegu sellest mõnel pool keeldutakse,» küsib Tarbija24 lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna spetsialist Kadri Paul.

Oluline on vahet teha pretensiooni esitamise õigusel ja müügigarantiil.

Pretensiooni esitamise õigus on tarbija üks põhiõigustest ja selle järgi võib tarbija kaubal puuduse ilmnemisel poe poole pöörduda kahe aasta jooksul. Kauplejal on kohustus defektiga toode parandada või asendada ja kui see ei ole võimalik, siis on õigus leping lõpetada ehk tarbijale raha tagasi maksta.

Müügigarantii on müüja antav lubadus teatud ajaperioodil pakkuda tarbijale seadusest soodsamat seisundit. Ehk teisisõnu võib garantiiga pakkuda tarbijale suuremaid õigusi kui eeltoodud õigused, mis kehtivad kaheaastase pretensiooni esitamise perioodi jooksul. Müügigarantii andmine on vabatahtlik ja müügigarantii kehtib vastavalt garantiiandja tingimustele.

Antud teabe järgi ei ole üheselt arusaadav, millistel tingimustel on müügigarantii asjale antud (veast teavitamise aja osas). Samuti ei ole selge, kas mainitud mõra on ilmnenud tootmisdefekti või muu lepingutingimustele mittevastavuse tõttu, mille eest müüja (või garantiiandja) vastutab.

Juhul kui müügigarantii veast teavitamise aja osas piirangut ei sätesta, saab lähtuda mõistlikkuse printsiibist, kuid ei saa välistada müügigarantii kehtimise ajal veaga garantiisse pöördumist.

Juhul kui müügigarantiid ei ole antud, kehtib võlaõigusseaduses sätestatu, et tarbijale müügi puhul peab tarbija teatama asja lepingutingimustele mittevastavusest müüjale kahe kuu jooksul pärast seda, kui ta sai mittevastavusest teada.

Juhul, kui asja remondiga seoses on asja väärtus vähenenud, tekitatud kahju, võib tarbija esitada kauplejale kahju hüvitamise nõude.

Igal juhul peaks tarbija pöörduma kirjaliku avaldusega kaupluse poole. Ettevõttel on kohustus vastata tarbijale 15 päeva jooksul. Kui vastus jääb tulemata või tarbija ei ole sellega rahul, siis on võimalus pöörduda abi saamiseks tarbijakaitseameti poole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles