Klient sai tarbijakaebuste komisjonis Elisa üle võidu

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elisa mobiilne internet Mint.
Elisa mobiilne internet Mint. Foto: Toomas Huik

Mint Extra Strong paketi kvaliteedi üle nurisenud klient pöördus tarbijakaebuste komisjoni, kuna Elisa nõudis lepingu lõpetamisel rahalist hüvitist.

Tarbija sõlmis mullu veebruaris Elisaga lepingu paketi Mint Extra Strong kasutamiseks kuutasuga 23 eurot. Liitumislepinguga sai klient tasuta modemi Huawei 3131. Tingimus oli, et kui klient lõpetab lepingu enne kahte aastat, on Elisal õigus nõuda kulude katteks 100 eurot.  

Kuni tänavu augustini kasutas inimene internetti Tallinnas, kuid kolis siis Haapsallu ja seal muutus Mint Extra Strong levikvaliteet kehvaks. Internetiühenduse kiirus ei vastanud enam lepingus lubatule.

Leping pole kohaga seotud

Elisa esinduses soovitati tarbijal asendada praegune pakett odavamaga, mille lubatud kiirus ongi väiksem. Samuti selgitati, et lepingu katkestamisel tuleb tasuda 50 eurot.

Nii tuli pöörduda tarbijakaebuste komisjoni poole, sest klient leidis, et modemi tagastamisel ei ole tal kohustust enam mingit raha maksta.

Elisa kinnitusel ei ole m-internetiteenus seotud aga konkreetse asukohaga. Samuti kinnitati, et piirkonda teenindav tugijaam on korras ja ei ole ülekoormatud. Madalama kiiruse põhjustab aga nõrk levi kliendi ruumides. Samas oli kaupleja nõus erandina loobuma käsitlustasu nõudest, kui tarbija ostab modemi välja hinnaga 41 eurot.

Tarbijakaebuste komisjon leidis aga, et tarbija kaebus on põjendatud ja Elisal ei ole õigust raha nõuda.

Nimelt oli tarbija jaoks oli teenuspaketi valikul oluline internetiühenduse kiirus. Allalaadimiskiirus on üks olulisemaid tehnilisi näitajaid, millega iseloomustatakse mobiilse interneti pakette ning peamine tegur, mille alusel tarbija tegi oma valiku.

Elisa nõustub osaliselt otsusega

Tegelik internetiühenduse kiirus oli komisjoni kinnitusel lubatust oluliselt väiksem. Komisjoni arvates on kaupleja tarbijaga sõlmitud liitumislepingut oluliselt rikkunud. Komisjon leidis, et tarbija on internetikiiruse vähenemise tõttu olulisel määral jäänud ilma sellest, mida ta lepingust õigustatult lootis.

Samas, pakkudes tarbijale võimalust asendada Mint Extra Strong pakett nõrgemaga, on kaupleja komisjoni hinnangul tunnistanud, et ta ei suuda täita sõlmitud liitumislepingu tingimusi internetiühenduse kiiruse osas.

Kui vaidlevad pooled komisjoni otsusega ei nõustu või seda ei täida, on neil õigus pöörduda sama vaidluse läbivaatamiseks maakohtusse.

«Elisa nõustus tarbijakaebuste komisjoni otsusega, sest tegime vigu lepingu protseduurilisel käsitlemisel, mitte sellepärast, et näeksime puuduseid mobiilse interneti kiiruste pakkumisel. Kui tegemist oleks olnud vaid kiiruste põhjendusega, siis oleksime tarbijakaebuste komisjoni otsuse vaidlustanud,» kinnitas Elisa suhtekorraldusjuht Marika Raiski.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles