Elektrilepingu automaatne pikendamine tühjendab tuntavalt kukrut

Liis Velsker
, Tarbija 24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elektrilepingu automaatne pikendamine võib kaasa tuua suure kulu.
Elektrilepingu automaatne pikendamine võib kaasa tuua suure kulu. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Tarbija24 lugeja imestas, miks on Eesti Energia lepingut automaatselt pikendades hinnavahe kaheaastase lepinguga võrreldes nõnda suur. Ettevõte põhjendab hinnaerinevust hulgituru seisuga.

Eesti Energia on viimasel kuul, mil elektrilepingud hakkavad lõppema, kutsunud tarbijaid üles passiivsusele ning soovitanud lasta lepingul automaatselt pikeneda. Ent kodulehel vaadeldes selgub, et kui võrrelda kuuekuulise ja üheaastase elektrilepingu hinda kaheaastase lepinguga, mille sõlmimiseks tuleks klientidel lepingut vahetada, on hinnavahe praeguse lepingu kahjuks märkimisväärne.

Eesti Energia klient uuris ettevõtte iseteeninduses, kas tal tasub elektrilepingut pikendada või mitte. Üllatuslikult avastas ta, et väiksema tarbimisega kohas on aastase ja kaheaastase lepingu hinnavahe keskmiselt 0,13 senti/kWh. «Suurema tarbimisega kohas on see isegi 0,28 senti/kWh. Kui ma oleks lepingut automaatselt pikendanud, siis just nii palju oleksin ma rahaliselt kaotanud iga kuu iga kilovatt-tunni kohta,» tõdes mees.

«Praegu on tõepoolest pikemad lepingud pisut odavama hinnaga, sest pikkade perioodide hinnad hulgiturul on hetkel soodsamad,» tõdes Eesti Energia pressiesindaja Eliis Vennik.

Samas võib tema sõnul olukord näiteks nädala pärast olla sootuks teine – elektriturul on hinnad väga muutuvad. «Kui kõrvutame näiteks tänaseid hindu, siis jääb keskmise arve puhul eri perioodide hinnaerinevuste mõju arvel siiski alla euro,» ütles ta.

Teisalt tõi Vennik välja, et elektrimüüja ei saa omaalgatuslikult muuta kliendiga varem kokkulepitud paketi tüüpi, arvesti tariifsust ega seda, kui pikaks ajaks klient soovib hinna fikseerida.

«See on kliendi valik ja klient otsustab, kas ja millal seda muuta. Just seetõttu ongi kõigis klientidele saadetud pikenemispakkumistes välja toodud näpunäited, mida teha, kui klient soovib midagi muuta. Klient saab lepingut muuta põhimõtteliselt igal päeval nii nagu ka hinnad elektriturul muutuvad igal päeval,» selgitas ta.

See, kui paljud kliendid jätkavad oma valitud paketis või otsustavad midagi muuta, selgub Venniku sõnul lähipäevil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles