Soome bussifirma piparkoogikampaania valmistas paljudele pettumuse

Piret Lakson
, reporter
Piparkoogid.
Piparkoogid. Foto: SCANPIX

Eile, 17. detsembril pakkus Soome bussifirma Matkahuolto klientidele võimalust sõita bussiga «piparkoogipileti» eest. Kuna piparkooke vahetati bussipiletite vastu piiratud koguses, jäid väga paljud tasuta sõidu võimalusest ilma ning protesti märgiks osteti rongipilet.

Jyväskylä bussijaamas oli eile hommikul järjekorras sadu inimesi, kes kõik lootsid bussifirma jõulukampaaniast osa saada, vahendab Yle. Teistes bussijaamades avanes sarnane pilt: ajaleht Ilta-Sanomat teatas pikkadest järjekordadest Helsingi Kamppi bussijaamas ning Matkahuolto juht Jukka Ylitalo ütles ajalehele Aamulehti, et inimesi oli palju ka Turus ja Tamperes.

Ehkki alguses soostuti piparkookide vastu vahetama 500 bussipiletit, otsustas bussifirma arvu kahekordistada. Ent see ei olnud piisav, et rahuldada klientide nõudlust. Näiteks Jyväskyläs sai piparkoogist valmistatud bussipiletiga reisida vaid 20 inimest, suur hulk kliente pidi pettuma.

Hakati protestima

«Küpsetasin Matkahuolto «piparkoogipiletit» esmaspäeval kella kümneni õhtul ja täna ärkasin kell 6 hommikul, et saaksin tasuta Helsingisse,» ütles eile Jyväskylä jaamas järjekorras olnud Minna.

«Minu ees oli viis inimest, kes jätsid piletikassasse teate, et nad lähevad protesti märgiks Helsingisse rongiga. Ma teadsin, et pakutakse piiratud koguses pileteid, kuid ma ei teadnud, et neid on nii vähe,» rääkis Minna, kes arvas, et on piisavalt vara kohale läinud.

Sotsiaalmeedias on bussifirma Matkahuolto saanud palju negatiivset vastukaja. Näiteks peeti ideed armsaks, kuid teostust kohutavaks.

«Muidugi on inimesed pettunud, kui nad peavad ilmaasjata kaua järjekorras seisma,» ütles Matkahuolto kohalik juht Merja Kilpi. «Inimesed küpsetasid armsaid piparkooke ja muidugi oleksime tahtnud nende eest kõigile bussipiletid anda, kuid me saime pakkuda vaid piiratud koguses pileteid,» lisas Kilpi.