Rollerid saavad numbrid külge

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üleeile parkis Kivilinna gümnaasiumi ümber vähemalt viisteist rollerit. Neist ühega käib koolis Rait-Erich Reinmets, kiiver korralikult peas ja vajalik luba taskus.
Üleeile parkis Kivilinna gümnaasiumi ümber vähemalt viisteist rollerit. Neist ühega käib koolis Rait-Erich Reinmets, kiiver korralikult peas ja vajalik luba taskus. Foto: Margus Ansu

Igal hommikul, kui just vihma ei saja, vuravad mitmed Kivilinna gümnaasiumi õpilased kooli rolleriga, üks neist on Ihaste poiss Rait-Erich Reinmets (15) oma musta-kollase Yamahaga.


Koos Reinmetsa masinaga parkis teisipäeva lõuna ajal Kivilinna gümnaasiumi juures neliteist mootoriga kaherattalist, mis on direktor Ants Sergi sõnul üsna tavaline hulk.

Kui aga Reinmets tahab ka järgmisel aastal kooliteed rolleriga läbida, tuleb enne korda ajada omajagu pabereid, sest järgmisel kevadel kehtivad tõenäoliselt mopeedijuhtidele senisest karmimad nõudmised.

Arutlused käivad

Uue liiklusseaduse eelnõu eest vastutava riigikogu majanduskomisjoni liikme Margus Lepiku sõnul arutatakse veel mitmeid parandusettepanekuid, aga loodetavasti võetakse juunis seadus vastu ja kehtima hakkab see uue aasta 1. jaanuarist.

«Eelnõu on just juhtimisõiguse poole pealt võrreldes algse variandiga päris palju leevenenud,» lisas Lepik. Algul oli plaanis nõuda, et kõigil mopeedijuhtidel peab olema kas või ühe mootorsõiduki juhiluba, kuid nüüd on kaalumisel variant, mille järgi peaks mopeediluba olema ainult noorematel rollerihuntidel.

Serk sõnas, et tema hinnangul arvestavad noored mopeedijuhid juba praegu paremini liiklusreeglitega kui mõni aeg tagasi. Kui aga ikka eeskirja ei tunta, on liikluses õnnetus kerge tulema.

See, kui keeruline just rolleriloa tegemise kord tuleb, ei ole Lepiku sõnul veel paigas, kuid kindlasti on see lihtsam kui auto puhul.

Kindlustus peab olema

Uus seadus nõuab ka rolleritele liikluskindlustust. «Kui midagi juhtub, pead praegu tekitatud kahju ise kinni maksma, kindlustus oleks hea küll,» sõnas iga päev mopeediga koolis käiv õpilane Sten Šois (16).

Karmimad nõuded toovad rolleriomanikele kulutusi. Ergo kindlustuse transpordikindlustuse osakonna juhataja Tanel Kurs hindas, et rolleri aastaks kindlustamine võib maksta 400–600 krooni.

Mopeedi registreerimise eest tuleks tasuda 150 krooni, registreerimismärgi eest 100 krooni. Kasutuses olevad mopeedid tuleb registreerida seaduse jõustumisest alates ühe aasta jooksul.

Mis muutub uue liiklusseadusega rollerijuhtide jaoks?

Kehtiv seadus

• Kõik kaherattalised, millel peal alla 50 cm³ mootor ja mis ei sõida kiiremini kui 45 km/h, on mopeedid.

• Mopeed ei ole mootorsõiduk.

• Mopeedi ei pea kuskil registreerima ega kindlustama.

• Mopeediga võib sõita alates 14. eluaastast.

• 14–15-aastasel mopeedijuhil peab olema juhiluba, kui oled 16 täis, luba vaja pole.

Uus seadus

• Sõiduk mootorimahuga kuni 50 cm³ ja sõidukiirusega kuni 45 km/h on mopeed. Sõiduk võimsusega kuni 1 kilovatt ja sõidukiirusega kuni 25 km/h on pisimopeed.  

• Mopeed on mootorsõiduk, pisimopeed mitte.

• Mopeedid saavad numbrimärgi, registreerimistunnistuse ja kindlustuse.

• Ülevaatuse nõudmine ei ole veel otsustatud.

• Mopeedi ja pisimopeediga võib sõita alates 14. eluaastast.

• Juhiloa nõude üle arutletakse, see on mopeedi ja pisimopeedi puhul sama. Esialgse versiooni kohaselt peab 14–16-aastastel olema mopeediluba ning vanematel ükskõik millise muu sõiduki juhtimisõigus. Nüüd kaalutakse, et vanemad isikud võiksid rolleriga sõita ka ilma loata. Lahtine on, kas tõmmata piir 16. või 18. eluaasta peale.

• Kui riigikogu seaduse vastu võtab, hakkab see kehtima tuleva aasta 1. jaanuarist.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles