Lugeja küsib: kas IT-firmal on õigus remondi käigus välja vahetatud osad endale jätta?

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Illustratiivne foto.
Illustratiivne foto. Foto: Panther Media/Scanpix

«Eelmisel nädalal juhtus õnnetus, mille käigus purunes arvuti LCD ekraani nurk. Pöördusin esindusse, et uurida, mis maksab ekraanimooduli vahetus. Tegu ei ole garantiijuhtumiga. Vastati, et LCD maksab 514 eurot ja tööraha on 46 eurot. Pärast remonti maksin arve ja küsisin ka vana LCD paneeli tagasi. Vastus oli, et ei saa, sest siis oleks uue paneeli eest pidanud tasuma 720 eurot. Seda eelnevalt mulle ei öeldud, sest keegi polevat kunagi varuosa tagasi küsinud. Samuti ei ole ka arvel kirjas, et hooldusfirma võib omastada detaile ning varuosa hind kehtib vaid siis, kui vana osa tagastatakse firmale. Pärast kirjalikku pöördumist teatas hooldusfirma, et varuosa on juba tootjale edasi saadetud. Kas ettevõte tohib välja vahetatud osa lihtsalt omastada? Kuidas peaks antud juhul käituma klient?» küsib Postimehe lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Paul.

Kui tegemist on tasulise remonditööga, on mõistlik tarbijal ja hooldusfirmal enne asja remonti omavahel kokku leppida, kas toote katki läinud osa on võimalik tarbijale tagastada ja milline on sel juhul hind (seda enam, kui toote osi vahetab üldjuhul garantiihooldust tegev ettevõtja ja eraldi hinnakirja ei ole, või seda tööd hinnakirjas ei ole). Üldiselt pole tavapärane, et tarbija soovib toote katki läinud osa tagasi, seetõttu tuleks tarbijal sellest hooldusfirmat teavitada toodet remonti viies.

Katkise osa tarbijale tagastamisel võivad takistuseks olla keskkonnanõuded. Näiteks on võimalik, et tootja nõuab hooldusfirmalt toote katki läinud osad tagasi, kuna tootjal on kohustus koguda kokku tema tootest tekkivad keskkonnaohtlikud jäätmed.

Antud juhul, kus katki läinud osa, mida tarbija endale soovis, on juba tootjale saadetud, võib tarbija esitada hooldusfirmale kahju hüvitamise nõude. Arvestama peaks aga sellega, et on keeruline tõendada kahju tekitamist ja seda, millises summas tuleks kahju hüvitada (kui suur on katki läinud osa väärtus algselt ostetud asjast).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles