Lugeja: kataloogipood küsib veidrat lisatasu

Tiina Kaukvere
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Euromündid
Euromündid Foto: SCANPIX

Kataloogi- ja internetipoe Halensi klient kaebab, et ei mõista, miks korjatakse talt järelmaksuga kaupa ostes mingit kummalist lisamaksu. Tarbijakaitseamet kinnitab, et on säärase sisuga kaebusi varasemalt saanud, kuid Halens ei tee midagi valesti.  

«Olen üle kümme aastat olnud Halensi klient ja kasutan pidevalt järelmaksu võimalust 24 kuu peale. Esimestel aastatel oli kõik korras. Maksin ainult intressi, aga juba vähemalt aasta või kaks olen pidanud maksma mingit lisamaksu «konto haldustasu» 1,95 eurot,» kurdab Tarbija24 lugeja, kes uurib, kas firmal on õigus keset järelmaksulepingut sellist lisatasu kehtestada.  

«1,95x12 kuud teeb aastas 24 eurot! Mille eest? Intressi maksan niigi igakuise 16 euro pealt üle 5 euro. Minu küsimise peale, et miks selline summa arvele lisatud on, vastati, et konto haldustasu seisneb paberarve trükkimises. Palusin, et ärge mulle saatke paberarvet, siis saab kokku hoida. Selle peale vastati, et nii ei saa,» kurtis lugeja.

Halensi klienditeenindusest vastati, et lähtuvalt Halensi tellimistingimustest saab klient valida kolme erineva makseviisi vahel. Klient võib kauba eest tasuda sularahas pakile järele minnes, maksta arvega pärast kauba kättesaamist või tasuda kauba eest järelmaksuga pikema perioodi jooksul. «Kõige soodsam variant on kauba eest kohe tasuda. Kui klient soovib aga kasutada meie poolt pakutud teisi makseviise, avatakse kliendile vastav krediidikonto ning sel juhul lisandub tellimistingimuste kohaselt ka tasu kliendi isikliku krediidikonto haldamise eest summas 1,95 eurot,» kinnitati klienditeenindusest.

Tarbijakaitseamet teadlik

Tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialisti Kadri Paul nentis, et ametile on säärase sisuga pöördumisi varasemalt laekunud. «Varem nimetas ettevõte konto haldustasu arve väljastamistasuks ning amet on Halensilt selle tasu arvestamise aluste kohta selgitust küsinud,» selgitas Paul.

Halens on ametile selgitanud, et ei paku oma klientidele mitte tavapärast järelmaksuteenust, vaid järelmaksukontot, kus kõik järgnevad ostud kantakse olemasolevale kontole ja Halens peab arvestust konto saldo üle. «Seega on lisaks krediidi andmise teenusele täiendavalt tegemist kontopidamisteenusega, mis võimaldab tarbijal oma ajatatud tasuga ostudest jooksvat ülevaadet omada. Kontopidamise teenus on Halensi sõnul analoogne pankade pakutava krediitkaardi ja arvelduskonto teenusega, mille puhul on teenusepakkujal õigus teenuse eest tasu küsida,» lisas Paul.

Halens on ametile teatanud, et «arve väljastamistasu» võis olla mõneti eksitav, kuna arvetasu viitab, nagu võetaks seda järelmaksu osamakse kohta saadetava arve eest, mitte lisateenuse eest, mille käigus konsolideeritakse erinevad järelmaksud samaks kontojäägiks. «Praeguseks on Halens nimetanud arve väljastamistasu ümber konto haldustasuks,» kinnitas Paul.

Tarbijakaitseamet leiab, et kuna antud juhul ei ole tegemist tasu võtmisega pelgalt arve esitamise eest, vaid kontopidamise teenuse eest, siis on tasu kehtestamine lubatud. Samas peab ettevõte olema tarbijat eelnevalt sellise tasu kehtestamisest teavitanud.

«Kui tarbija on otsustanud valida kauba soetamise järelmaksuga ja Halens on sellega kaasnevatest kuludest teda teavitanud, siis amet ettevõtte käitumises ebakorrektsust ei näe,» lisas Paul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles