Tallinna tasuta ühistransport ulatub Raplasse

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ühiskaart.
Ühiskaart. Foto: Toomas Huik

Tallinn ei maksa oma inimestele kinni mitte ainult ühistransporti linna piires, vaid ka sõidud  Raplasse või Tapale. Kui kauaks pealinnal aga selliseks helduseks raha jätkub, pole veel selge.

«Hakkate jälle Savisaart kiusama. Las ta teeb oma inimestele häid tegusid, kui terve riik ei suuda seda teha. Mulle meeldib, mida Savisaar teeb,» kinnitas nädala alguses Kohilasse sõitnud Katrin Barnabas. Kuigi Barnabas peab kuukaardi eest maksma 42 eurot ja pealinlased saavad selle 21 euro eest, ei näinud ta põhjust pahandamiseks. «Ega see minu taskust ei tule ja miks ma peaksin kade olema, kui naabrinaine saab poole hinnaga,» oli ta resoluutne.

Tallinna transpordiameti piletisüsteemi juhtivspetsialist Tiit Laiksoo kinnitas, et kaugemale sõites maksab pealinn hüvitist vaid juhul, kui sõidetakse nö tsoneeritud alas ehk kuni Tapa, Keava ja Paldiskini. «Ülemistelt Narva rongi sisenedes on tallinlasel võimalus kasutada soodustust, kui tema sõit lõpeb Tapal (5. tsoon) või varem,» rõhutas Laiksoo. Hoolimata ametniku kinnitusest on Postimehele teada juhus, kus Ülemistelt Rakverre sõitnud ja  ühiskaardi esitanud Tallinna elanik pidi 5.30 asemel maksma ühe euro vähem.

Kuidas ikkagi oli võimalik, et märksa soodsama piletiga sai sõita Tapalt kaugemale, Laiksoo selgitada ei osanud. «Mina sellest aru ei saa, kuidas saab selline vahe tekkida,» imestas ta.

Piletmüüjate hüvanguks

Pealinna soodustusi linnast välja sõitjatele põhjendas linnaametnik piletimüüjate elu hõlbustamisega.  «Vastasel juhul ostab sõitja kahel korral pileti: kõigepealt linna piires 0-pileti ja siis linna piirilt teise pileti, tekitades sellega Elroni klienditeenindajale topelt töökoormuse,» rääkis Laiksoo. Ka soovib linn soodustada ühistranspordi kasutamist tallinlastele, kes töötavad mujal, näiteks Paldiskis.

Samas kinnitas Laiksoo, et Tallinna eesmärk ei ole kompenseerida pealinlaste kaugsõite. «See on jäänuk Elektriraudtee ajast (eelmisest aastast – toim.), kui kaugronge veel polnud ja siis lepiti kokku, et soodustus kehtib kõigis tsoonides,» selgitas ta. Laiksoo sõnul vaadati diiselrongide puhul Elroniga sõlmitud leping üle ja leiti, et soodustus jääb kehtima vaid tsoonides. «Ma ei tea, kas see on hea või halb, aga nii see samm-sammult lihtsat läks,» tõdes ta ja lisas, et kõige paremat lahendust ei ole ilmselt veel leitud.

Linna raha võib otsa saada

Laiksoo sõnul maksab Tallinna linn konkreetsete sõitude arveid.  Tasuta sõiduõigus hakkas elektrirongides kehtima mullu 28. oktoobrist ning pealinn tasus selle eest 136 685,54 eurot. Selleks aastaks on aga linnaeelarvesse plaaneritud  300 000 eurot, mis peaks katma lisaks tasuta sõidule linnapiires ka piletisoodustuse pealinnast kaugemale sõites. Kui kauaks sellest summast piisab, pole praegu veel selge.

«No kes oskas seda aimata, et sõitjate arv kasvab viiekordseks,» tõdes Laiksoo. Ta selgitas, et isegi, kui esialgu eelarves eraldatud raha peaks otsa saama, siis eelarvet muuta ei saa enne lisaeelarve tegemist. «Kui see tuleb, siis saame teha taotluse, et seda summat  kasvatada,» rääkis ametnik. Lisaeelarve tulemise ajaks peaks ka selge olema, kui palju raha juurde oleks vaja. «Eks siis volikogu otsustab, kas tõstetakse suuremaks või lõpetatakse see üldse ära. Meie kui ametnikud pole siin mingid ütlejad,» lausus Laiksoo.

Elron suunas sellel teemal saadetud küsimused edasi Tallinna linnale, kuid Elroni müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste kinnitas, et pealinlase soodustus kehtib vaid tsoneeritud alas sõites.

Tasub teada

Tallinlased saavad rongiga tasuta sõita Laagri, Männiku ja Vesse peatuseni.

Linnast välja sõites maksab Tallinn oma elanikest elektroonilise pileti ostjale kinni 90 senti, paberpileti ostjale ühe euro. Lähiajal on kavas soodustust ühtlustada 90 sendi peale.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles